شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کیش#ساحلی

رونمایی از نخستین دوره بازی‌های ساحلی کیش

رونمایی از نخستین دوره بازی‌های ساحلی کیش

مراسم رونمایی از نخستین دوره بازی‌های ساحلی کیش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آیین رونمایی از نخستین دوره بازی‌های ساحلی کیش بعدازظهر امروز در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

در این مراسم رضا شجیع سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی، عزیزی رئیس فدراسیون تنیس و تعدادی از مسئولان وزارت ورزش حضور داشتند.

شجیع در این مراسم گفت: فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در راستای منویات مقام معظم رهبری تشکیل شد. این ورزش است که می‌تواند دریا را به فرهنگ متصل کند. ما می‌توانستیم مسیر سایر فدراسیون‌ها را طی کنیم، اما گفتیم که نمی‌توانیم از آن طریق به اهداف برسیم.

وی افزود: دو رویداد کیش گیمز و خزر گیمز در کشور برگزار خواهند شد و از سال آینده نیز به صورت بین‌المللی برگزار می‌شوند. ما هفت استان ساحلی داریم، اما دیدیم که رودخانه‌ها و سدهای زیادی داریم و برخی رشته‌ها می‌توانند در آن مکان‌ها برگزار شوند. همچنین در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم اسکی روی شن را وارد فدراسیون کنیم.

وی گفت: رویداد در دنیا به مثابه یک تبلیغ است. تلاش کردیم برای کیش گیمز یک هویت تعریف کنیم تا هر ساله باشکوه‌تر و بهتر برگزار شود. بنابراین فکر می‌کنم ما امروز در کشور یک رویداد برند داریم.

شجیع عنوان کرد: وزیر ورزش و معاونانش این نگاه نو را می‌پذیرند و به آن کمک می‌کنند. قول می‌دهیم هر سال این رویدادها را تکرار کنیم و حتی می‌توانیم در آینده بدون بودجه دولتی برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون گفت: در حال احداث یک زمین ساحلی مصنوعی در جزیره کیش هستیم تا ورزش‌های ساحلی را وارد جامعه و مردم کنیم. حدود پانصد میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است. ما این پیام را داریم که فدراسیون‌های جدید می‌توانند با یک هدف‌گذاری درست، وابسته به بودجه دولت هم نبود. حدود 1200 ورزشکار و داور و مربی در این رویداد حضور دارند.

این رقابت‌ها قرار است در 11 رشته ورزشی شامل ماهیگیری ورزشی، تنیس ساحلی، والیبال ساحلی، فوتوالی ساحلی، سپک تاکرا ساحلی، تک بال، بولینگ، سنگ نوردی، شطرنج ، کلیستنیکس و پارکور طی روزهای 26 اردیبهشت تا 30 خرداد ماه در جزیره کیش برگزار شود.

258 258