شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سالمندان#جدید

افزایش هزینه‌ها سالمندان بریتانیایی را مجبور به تعویق بازنشستگی کرده است

داده‌های جدید نشان داد که بحران هزینه‌های زندگی، افراد را مجبور می‌کند تا بالای ۷۰ سال کار کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل ازراشاتودی ، تحقیقات جدید نشان داد که تعداد بیشتری از افراد مسن در بریتانیا به دلیل بحران هزینه‌های زندگی مجبور به تعویق بازنشستگی و ادامه کار می‌شوند. بر اساس گزارش رست لس، جامعه آنلاینی که به کارگران مسن‌تر توصیه می‌کند، تعداد افراد بالای ۷۰ سال که هنوز مشغول به کار هستند، در سال گذشته نسبت به یک دهه قبل ۶۱ درصد افزایش یافته است.

داده‌های منتشر شده در آستانه روز جهانی کارگر نشان می‌دهد که بیش از ۴۴۶۶۰۰ نفر بالای ۷۰ سال در سال گذشته در مقایسه با ۲۷۷۹۲۶ نفر در سال ۲۰۱۲ هنوز بازنشسته نشده‌اند. استوارت لوئیس، مدیر اجرایی رست لس گفت: امروز بسیاری از کارگران مسن‌تر را می‌بینیم که در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، با پس‌انداز‌های ناکافی بازنشستگی به سختی زندگی خود را تامین می‌کنند، به این معنی که باید برای بقای مالی کار کنند.

هزینه زندگی در بریتانیا طی دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است. نرخ تورم سالانه در ماه اکتبر گذشته به ۱۱.۱ درصد رسید که بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته بود. طبق داده‌های رسمی، این رقم در ماه مارس ۱۰.۱ درصد بود که هفتمین ماه متوالی با تورم دو رقمی به حساب می‌آید. سن بازنشستگی فعلی برای مردان و زنان در بریتانیا ۶۶ سال است، اما به تدریج تا سال ۲۰۴۶ به ۶۸ سال افزایش خواهد یافت. نروژ و ایسلند در حال حاضر با ۶۷ سال، بالاترین سن بازنشستگی را در اتحادیه اروپا دارند. یونان، ایتالیا، لوکزامبورگ و اسلوونی با ۶۲ سال کمترین سن بازنشستگی را در این اتحادیه دارند.