شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشورهای عربی#عراق#وزیر خارجه#سایه

فیصل المقداد شنبه به عراق می‌رود

تداوم گشایش روابط با سوریه؛ فیصل المقداد شنبه به عراق می‌رود

در سایه گشایش در روابط کشورهای عربی با سوریه، وزیر خارجه این کشور، قرار است شنبه آینده به عراق سفر کند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای از سفر قریب‌الوقوع «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه به عراق خبر دادند.

روزنامه «الوطن» سوریه، امروز (سه‌شنبه، ۲ می)، نوشت که فیصل المقداد، قرار است، شنبه آینده (۶ می) به بغداد برود و با «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش، وی با «فؤاد حسین» همتای عراقی نیز دیدار خواهد کرد و این دیدار بر روی تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات مربوط به روابط و دیدارها در منطقه متمرکز خواهد بود.

به نوشته الوطن، این سفر در چارچوب سفر دوره‌ای فیصل المقداد به کشورهای عربی صورت می‌گیرد که از آوریل گذشته آغاز شده و وی در این مدت به عربستان سعودی، تونس، الجزائر و اردن سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، سفر وزیر خارجه سوریه به عراق در «فضایی مثبت» در منطقه و تداوم تلاش‌ها و تماس‌ها برای بازگشت سوریه به جایگاه سابقش در میان کشورهای عربی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که دوشنبه پیش، نشست وزرای امورخارجه پنج کشور عربی، عربستان سعودی، عراق، مصر و اردن با حضور «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریهدر امان برگزار شد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در واکنش به این نشست در اردن برای بحث در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفت که موضع بغداد در این خصوص ثابت است و سوریه باید در چارچوب یک راه‌حل سیاسی برای توسعه امنیت و ثبات منطقه به اتحادیه عرب بازگردد و بار دیگر کرسی خود را به دست آورد.

منبع: فارس