شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ایران#کشورهای عربی

تحلیل کارشناس صهیونیست از سفر رئیسی به سوریه

تحلیل کارشناس صهیونیست از سفر رئیسی به سوریه

ایسنا نوشت: یک کارشناس صهیونیست تاکید کرد که ایران به دنبال پیاده کردن سیاست جدید در منطقه و حل اختلافات با کشورهای عربی است.

یونی بن مناحیم، کارشناس امور راهبردی رژیم صهیونیستی در آستانه سفر مهم و تاریخی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به دمشق تاکید کرد که ایران سیاست و استراتژی جدیدی در خاورمیانه در پیش گرفته است.

وی گفت که سیاست جدید ایران بر روی حل اختلافات با کشورهای عربی به منظور منزوی کردن رژیم اسرائیل متمرکز است.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به سوریه بسیار استثنائی است و باید رژیم صهیونیستی را نگران کند به خصوص اینکه این اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه بعد از سال ۲۰۱۱ به شمار می رود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آنگونه که به نظر می‌رسد رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه به دمشق خواهد رفت و این سفر دو روزه خواهد بود.

این شبکه با بیان این که رئیس جمهور ایران با بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه دیدار خواهد داشت، ادعا کرد که رئیسی در این سفر بازدید میدانی نیز خواهد داشت.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران خواهان یکپارچه و متحد کردن محور ایران-حزب الله- حماس- جهاد اسلامی است و این امر باعث می شود که برنامه جدیدی درخصوص سیاست خاورمیانه پیاده کند.

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور اخیرا در صفحه توییتر خود نوشت: «‏غرب آسیا یک دوره تحول ژئوپلتیک ۱۲ ساله به شدت پرتنش را طی کرده که پیروز قطعی آن جمهوری اسلامی ایران و بازنده قطعی آن آمریکاست. جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد.  رحمت الهی بر حاج قاسم شهید که به همه آموخت  قدرت در میدان تنها راه موفقیت دیپلماسی است.»

همچنین حسین اکبری،  سفیر ایران در سوریه روز گذشته(دوشنبه) در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:« مایلم اعلام نمایم آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه؛ ۱۳اردیبهشت به دعوت رسمی دکتر بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه  در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر خواهد کرد.»

رئیسی و هیئت همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.
دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر  رئیسی به سوریه است.

311311