شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرغ

 با یک غذای شیرین مهمان گرمساری‌ها باشید | کشمش‌ پلو با مرغ را با این روش خاص بپزید

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

از همان زمان بچگی هر وقت به گرمسار، شهر آبا و اجدادیمان سفر می‌کردیم و مهمان خانه یکی از فامیل‌ها می‌شدیم حتما یکی از غذاهای آنها کشمش‌پلو با مرغ بود.

كشمش‌پلو با مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، هنوز هم این غذا بین گرمساری‌ها طرفدار زیادی دارد و از جمله انتخاب‌های اول مهمانی‌های آنهاست.

۱. سینه‌های مرغ را به نمک، زردچوبه و ادویه مخلوط آغشته کرده و در روغن کمی تفت دهید. پیاز کوچک‌تر را هم خرد کرده و کناری بگذارید.

۲. برنج را بعد از جوشاندن در آب و نمک آبکش کرده و کناری بگذارید. قابلمه مناسبی آماده کنید و مقداری روغن و کمی آب داخل آن بریزید و سپس کف قابلمه را با نان یا برش‌های سیب‌زمینی پر کرده و نیمی از برنج آبکش شده را در قابلمه بریزید. تکه‌های مرغ را همراه با پیاز روی برنج ریخته و با باقیمانده برنج آن را بپوشانید.

۳. قابلمه را روی اجاق قرار دهید و بعد از اینکه بخار از روی برنج بلند شد، حرارت را ملایم کرده و یک ساعت و نیم صبر کنید تا بپزد. پیاز دیگر را هم پوست کنده و خرد کنید.

۴. نیم ساعت پیش از اینکه غذا آماده شود، مقدار کمی روغن در تابه نچسبی بریزید و ابتدا پیاز خرد شده را در آن سرخ کنید، سپس کشمش‌ها را به پیاز داغ اضافه کرده و تفت دهید. در پایان، برنج و مرغ را در دیس کشیده و مخلوط پیاز و کشمش را به همراه زعفران و کمی روغن روی برنج بریزید و سرو کنید.

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر

۳ پیمانه برنج
۳ عدد سینه مرغ بدون استخوان 
۲ عدد پیاز (یکی کوچک و یکی متوسط)
۲ /۱ پیمانه کشمش‌پلویی (خیسانده شود)
به مقدار لازم زردچوبه
به مقدار لازم نمک و فلفل
به مقدار لازم مخلوط ادویه گرمساری
به مقدار لازم روغن
۲/۱ قاشق چای‌خوری پودر زعفران

فوت‌وفن

ادویه گرمساری شامل گرد غوره، گرد گوجه فرنگی خشک شده، سماق و گرد لیمو است که آنها را باید به مقدار مساوی با هم ترکیب کرده و بعد مورد استفاده قرار دهید.

یک‌جوردیگه

به جای سینه مرغ می‌توانید از فیله مرغ استفاده کنید، به این ترتیب دیگر نیازی به خرد کردن سینه‌های مرغ ندارید.

از کجا بخریم؟

گوجه‌فرنگی خشک شده را می‌توانید از آجیل‌فروشی‌ها بخرید.