شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#خلیج فارس#دولت#یمن

تلاش گسترده آمریکا برای کارشکنی در برابر پایان جنگ یمن/ هشدار شدید انصارالله به واشنگتن و لندن

تلاش گسترده آمریکا برای کارشکنی در برابر پایان جنگ یمن/ هشدار شدید انصارالله به واشنگتن و لندن

در حالی که وزارت خارجه آمریکا از اعزام نماینده ویژه دولت این کشور در امور یمن به منطقه خلیج فارس خبر داد، رئیس شورای سیاسی یمن این اقدام را تلاشی برای برهم زدن توافق در حال شکل‌گیری توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است که تیم لیندرکینگ فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور یمن، عازم منطقه خلیج فارس شده است تا برای توافق جدیدی در یمن تلاش کرده و روند صلح فراگیری را در این کشور سامان دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است، لیندرکینگ در زمان حضور خود در عمان و عربستان با متحدان یمنی ،عمانی، سعودی و بین المللی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است لیندرکینگ پیش از این با حمایت از دولت مورد حمایت عربستان ادعا کرده بود واشنگتن معتقد است یمنی‌ها تنها طرفی هستند که می‌توانند آینده کشور خود را مشخص کنند.

از سوی دیگر مهدی المشاط رئیس شورای سیاسی یمن در جریان دیدار هیئت بین الملی به ریاست نماینده سازمان ملل با وی تاکید کرد: ایالات متحده و بریتانیا ثابت کرده‌اند که طرف‌‌هایی است که در مقابل تلاش‌های بسط صلح در یمن کارشکنی کرده و در راستای منافع اقتصادی و سیاسی خود دست به این اقدامات می‌زنند.

به گفته المشاط،هر زمان که ما به نقطه تفاهم نزدیک می‌شویم آمریکا به سرعت فرستاده شوم خود را به منطقه اعزام و باعث شکست این تلاش‌ها می‌شود.

این مقام عالی‌رتبه یمنی افزود: نقش آمریکادر تجاوز و محاصره و قطع رسیدن حقوق‌ها و نیز تلاش‌های این کشور برای به شکست کشاندن روند صلح به خودی خود بیانگر طرف عامل این مشکلات است.

مهدی المشاط در گفتگوی خود با نماینده سازمان ملل که توسط شبکه المسیره منتشر شده خطاب به این مسئول گفت: از طریق شما ما این پیام را به جامعه جهانی ارسال و درباره تلاش‌های آمریکا و بریتانیا برای افزایش مجدد تنش هشدار داده و تاکید می‌کنیم، در صورت بازگشت تنش به یمن، تمام دنیا متضرر خواهد شد.

وی تاکید کرد: هرگز حاضر نخواهیم شد یمن وارد تنش و درگیری جدیدی شده و آمریکا و بریتانیا به سلامت از آن خارج شوند.

این مقام یمنی و انصار الله در عین حال تاکید کرد: ما به همان اندازه که آماده جنگ هستیم آمادگی صلح را هم داریم و دشمن متجاوز خود راهی که دوست دارد را انتخاب کند، ما در موضع مشروع دفاع از کشور، آزادی و استقلال خود قرار داریم.

انتهای پیام/