شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#بانک#کالیفرنیا

بانک فرست ریپابلیک آمریکا توقیف شد

بانک فرست ریپابلیک آمریکا توقیف شد

دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا (DFPI) امروز اعلام کرد، بانک «فرست ریپابلیک» که مدتی است تلاش می‌کند از ورشکستگی فرار کند، توقیف شد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا (DFPI) امروز اعلام کرد، بانک «فرست ریپابلیک» تحت کنترل رگولاتورها قرار گرفته است.

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در اوایل این هفته از تعدادی از بانک‌ها خواست تا مناقصه‌ای برای کمک به این بانک به راه بیندازند.

بر اساس بیانیه رگولاتور کالیفرنیا، بانک انتخابی «تمام سپرده‌ها، از جمله تمام سپرده‌های بیمه نشده و اساسا تمام دارایی‌های «فرست ریپابلیک» را به عهده می‌گیرد.

به دنبال از دست دادن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از سپرده‌های بانک در سه ماهه اول سال جاری، سهام آن با یک فروش گسترده مواجه شد و ۷۵ درصد از ارزش سهام این بانک از بین رفت. بانک «فرست ریپاپلیک» از زمان آغاز بحران بانکی آمریکا برای حیات خود بسیار تلاش کرد.

توقیف و فروش در انتظار «فرست ریپابلیک»، سبب شد تا این بانک به سومین وام دهنده آمریکا تبدیل شود که پس از سقوط بانک «سیلیکون ولی» و بانک «سیگنچر» در ماه مارس، با ورشکستی مواجه شود.

بانک کردیت سوئیس نیز با چالش مواجه بود و چندی پیش توسط رقیبش بانک UBS خریداری شد.

ارزش سهام بانک «فرست ریپابلیک» تا این زمان از سال ۹۷ درصد کاهش یافته است.

منبع: فارس