شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#داعش#آمریکا

در واکنش به کشته شدن سرکرده داعش؛

قسد: پایان کار داعشی رقم خورد که مورد حمایت اطلاعات ترکیه بود

قسد: پایان کار داعشی رقم خورد که مورد حمایت اطلاعات ترکیه بود

شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا ضمن تایید کشته شدن سرکرده داعش در سوریه، القرشی را عامل ترکیه دانست.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا به خبر کشته شدن سرکرده داعش واکنش نشان داد.

فرهاد شامی مسئول مرکز اطلاع رسانی قسد، امروز دوشنبه در توییتی اعلام کرد که ابو حسین القرشی خلیفه داعش در مرکز نظامی وابسته به گروه احرار الشرقیه وابسته به ترکیه در جندیرس در عفرین کشته شده است.

وی افزود: رخداد تازه ای غیر از پایان ماموریت یکی از عناصر داعشی که مورد حمایت سرویس اطلاعاتی ترکیه از مدتهای طولانی در عفرین اشغالی بود، رخ نداده است.

شبکه خبری «فرانس ۲۴» بامداد دوشنبه به نقل از رسانه‌های ترکیه نوشت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه دولتی ترکیه (TRT) از کشته شدن سرکرده داعش طی عملیات عوامل اطلاعاتی این کشور در سوریه خبر داد.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، «ابو حسین القریشی»، سرکرده گروه تروریستی داعش طی عملیاتی که روز شنبه توسط نیروهای سازمان اطلاعات این کشور در سوریه انجام شد خنثی شده است.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه به مبارزه با گروه‌های تروریستی بدون تبعیض ادامه خواهد داد، افزود: «ابو حسین القریشی از مدتها پیش تحت رصد سازمان اطلاعات ملی ترکیه بود.»

داعش روز ۳۰ نوامبر گذشته از کشته شدن ابو حسن الهاشمی سرکرده این گروه و جایگزینی ابو حسین القریشی به جای او خبر داده بود.

منبع: مهر