شهر خبر

دستگیری سارق آیفون‌های تصویری در محله گاندی

دستگیری سارق آیفون‌های تصویری در محله گاندی

ایسنا نوشت: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت فردی که اقدام به سرقت آیفون‌های تصویری از مقابل در منازل مردم در شمال تهران کرده بود، خبر داد.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: از چند روز پیش و درپی وقوع سرقت از مشاعات ساختمان‌های مسکونی در محدوده خیابان گاندی تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت و با توجه اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شده و پس از حضور در محل مشخص شد سارق با تخریب سیم کشی‌های ساختمان اقدام به سرقت آیفون منازل کرده است.

وی با بیان اینکه با تحقیقات محلی محدوه جغرافیای جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار و بررسی دوربین‌های مدار بسته متهم که فردی حدوداً ۴۷ ساله بود مورد شناسایی قرار گرفت، گفت:‌ همچنین در ادامه تحقیقات نیز مشخص شد متهم از افراد سابقه‌دار در امر سرقت است که پیش از این بارها به اتهام سرقت دستگیر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: تیم عملیات کلانتری گاندی در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده مسیرهای رفت و آمد و ساعت‌های حضور سارق را مورد شناسایی قرار داد و گشت‌های هدفمند در این محدوده افزایش پیدا کرد.

معظمی گودرزی اضافه کرد:‌ در نهایت تیم عملیات کلانتری گاندی در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سارق را در حال جابه‌جایی تعدادی از اموال مسروقه بود مشاهده کرده و در یک عملیات پلیسی او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کرد. ماموران همچنین اقدام به بازرسی از خودروی این فرد کرده و و در جریان آن تعداد ۱۵ دستگاه آیفون تصویری را که شب گذشته سرقت شده بود کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی، گفت:‌ متهم پس از انتقال به کلانتری گاندی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی اعتراف و انگیزه خود را تامین نیاز های مالی، عنوان کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ به شناسایی پنج مالباخته و مراجعه مالباختگان به کلانتری اشاره کرد و گفت: برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

271 35