شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#تهران#وزارت

واکنش قاضی شهریاری به ادعای وزیر صمت درباره حمله فیزیکی به معاونش | هیچ ارتباطی به خودرو نداشته است

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با بیان اینکه در پرونده حمله به معاون وزارت صمت، اعمال نفوذ صورت نگرفته است گفت: این پرونده ارتباطی با صنعت خودرو ندارد و در حال سیر مراحل تحقیقاتی خود است.

قاضی شهریاری

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا فاطمی امین وزیر سابق صمت در جلسه استیضاح خود در مجلس با اشاره به اظهارات احد آزادیخواه یکی از نمایندگان مجلس در موافقت با استیضاح، گفت: آقای آزادیخواه در اظهارات خود به شرکتی اشاره کرده که ۳ هزار میلیارد تومان گران فروشی دارد و پرونده آن در سازمان تعزیرات مفتوح است، او از شرکتی نام برد که در پی منافع نامشروع، یکی از معاونان این وزارتخانه را مضروب کرده است. وزیر صمت سپس مدعی شد که چه کسانی به شعبه ۲۷ جنایی رفته و وساطت کرده‌اند که فرد متخلف آزاد شود؟ فاطمی امین در ادامه گفت: این افراد اژدهای هفت سر فساد هستند.

پس از این اظهارات وزیر سابق صمت در نشست علنی (یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، صحت و سقم مطالب بیان شده از سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ جرایم جنایی تهران پیگیری گردید.

قاضی محمد شهریاری در این باره اظهار داشت: آقای برادران، معاون وزارت صمت در حوادث سال ۱۴۰۱، مورد سوءقصد قرار گرفت و مجروح شد و در این رابطه پرونده‎ای در دادسرای جرایم جنایی تهران تشکیل گردید و افرادی که در این سوءقصد نقش داشتند، دستگیر شدند تا اینکه در تحقیقات به فردی رسیدیم که دارای کارخانه و مشکلات اقتصادی است. در ادامه تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این فرد متهم است به اینکه دستور حمله به معاون وزارت صمت توسط این فرد را صادر کرده است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۷ جرایم جنایی تهران ادامه داد: قرار جلب آمر سوء قصد صادر شد و با حضور فرد مورد اشاره و انجام تحقیقات در این پرونده، سرانجام بازپرس پرونده مطابق قوانین، برای متهم قرار قانونی صادر و این فرد پس از مدتی با تامین قرار به صورت موقت آزاد شد.

شهریاری ادامه داد: به دلیل اینکه انجام این سوء قصد همزمان با اغتشاشات سال گذشته بوده پرونده با حساسیت بالاتری در دادسرا پیگیری شد و اینکه عنوان گردد در پرونده اعمال نفوذ صورت گرفته است، به هیچ وجه صحت ندارد.

بنابراین گزارش اتفاق رقم خورده برای معاون وزارت صمت هیچ ارتباطی با صنعت خودرو ندارد و فعالیت‌های اقتصادی متهم این پرونده نیز در این حوزه نبوده است. همچنین این حادثه در تاریخی اتفاق افتاده که هیچ انطباق زمانی با موضوع استیضاح وزیر سابق صمت ندارد.

شهریاری تاکید کرد: این پرونده در حال حاضر در مرحله تحقیقات جانبی و تکمیلی قرار دارد.