شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#سفارت ایران#مقامات

واکنش کاربران عربستانی به تقدیر کاردار سفارت ایران از ریاض

واکنش کاربران عربستانی به تقدیر کاردار سفارت ایران از ریاض

ایرنا نوشت: تقدیر «حسن زرنگار» رئیس هیات دیپلماتیک و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان از مقامات سعودی به خاطر بازگرداندن ۶۵ تبعه ایرانی از سودان واکنش مثبت و استقبال کاربران عربستانی در شبکه های اجتماعی را در پی داشت.

«حسن زرنگار» دیروز (شنبه) به هنگام ورود اتباع ایرانی به جده که توسط عربستان از سودان بازگردانده شدند، برای عرض تشکر از مقامات سعودی جهت این اقدام انسان دوستانه در فرودگاه ملک عبدالله شهر جده حضور یافت و مورد استقبال سرلشگر خلبان «احمد الدبیس» فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، استقبال گرم فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله شهر جده از نماینده جمهوری اسلامی ایران مورد توجه رسانه‌ها و کابران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

کابران عربستانی با انتشار تصاویر استقبال این مقام نظامی عربستان از نماینده ایران از ازسرگیری روابط تهران و ریاض ابراز خوشحالی کردند و آن را به سود مردم منطقه دانستند.

در تصاویر منتشر شده توسط کاربران عربستانی، سرلشگر خلبان «احمد الدبیس» فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله شهر جده پس از ورود «حسن زرنگار» به فرودگاه به استقبال وی آمد و ضمن خوشامدگویی به رئیس هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در عربستان خطاب به وی گفت: خدا به شما سلامتی دهد.

وی در پاسخ به تشکر زرنگار از وی و مقامات عربستان بخاطر بازگرداندن اتباع ایرانی در سودان گفت: «هرگز تشکر نکنید، شما از ما هستید، شما دوستدار کشور ما هستید. . اقامت خوشی را برایتان در کشورمان آرزو می‌کنم. دستورات خادم الحرمین الشریفین است و ولیعهد و وزیر دفاع است که در خدمت شما باشیم و هر آنچه را که نیاز دارید فراهم می‌کنیم، خوش آمدید.»

یک کاربر عربستانی نوشت که "خداوند متعال به اسلام و مسلمان و پیوند آنها عزت دهد و شکوه آنها را حفظ کند و نزدیک روابط برادرانه بر عربستان و ایران مبارک باد."

یکی از کاربران عربستانی با انتشار کلیپی از این دیدار نوشت: دیدن چنین روابطی بین ما و ایران خوشحال کننده و زیباست.

حسین زرنگار سرپرست هیات دیپلماتیک و کاردار سفارت ایران در عربستان همچنین در گفت و گو با شبکه الاخباریه این کشور گفت: از طرف دولت و سفارت ایران در عربستان سعودی از دولت عربستان و خادم حرمین الشریفین، وزیر امور خارجه و کارکنان وزارت امور خارجه عربستان در دفتر جده به دلیل همکاری و کمک به ما در انتقال شهروندان ایرانی از سودان به جده و همچنین بازگرداندن آن‌ها به تهران از طریق فرودگاه جده صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی اظهار داشت: نتیجه این همکاری یکپارچه بین وزارتخانه‌های خارجه دو کشور در جده، بازگرداندن اتباع ایرانی سرگردان در سودان بود که ابتدا آن‌ها از خارطوم به بندر پورت سودان منتقل و سپس از آنجا به جده منتقل شدند و از طریق فرودگاه جده به ایران بازگردانده شدند.

به گفته وزارت امور خارجه عربستان سعودی، ریاض تاکنون چندین عملیات تخلیه اتباع خارجی از سودان را سازماندهی کرده است که تاکنون حدود پنج هزار سعودی و اتباع بیش از ۹۶ کشور را شامل می‌شود.

یک کاروان از اتباع عربستان و کشورهای دیگر با ظرفیت حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر که ۶۵ نفر آن‌ها ایرانی بودند دیروز (شنبه) به وسیله یک فروند کشتی سعودی از سودان به شهر جده منتقل شدند و این اولین گروه ایرانی‌هایی هستند که از زمان آغاز درگیری‌های سودان توسط عربستان از خارطوم خارج شده‌اند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان و اعلام پایبندی به آن از سوی طرفین درگیری، نبرد در خارطوم پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن ادامه دارد.

310310