شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله#جمعه#امام جمعه

روایت امام جمعه بابل از صحنه ترور شهید آیت الله سلیمانی/ این ترور برنامه ریزی و هدفمند بود

امام جمعه بابل ترور شهید آیت الله سلیمانی را یک اقدام هدفمند و برنامه ریزی شده دانست.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفت و گویی با وب سایت جماران در تشریح صحنه ترور شهید آیت الله سلیمانی گفت: ایشان صبح چهارشنبه به شعبه مرکزی بانک ملی بابلسر رفتند تا مبلغی را برای کارگر منزلشان واریز کنند. کارمند بانک رفت تا کار ایشان را انجام دهد و آن اتفاق تلخ و ناگوار که واقعا برنامه‌ریزی شده و هدفمند بود، اتفاق افتاد. قاتل بعد از ضربه به سر ایشان رو به روی ایشان قرار گرفت تا ضربه بعدی را بر قلب ایشان وارد کند تا از شهادت مطمئن شود و سپس با لگد به صورت ایشان می‌کوبد و دماغ ایشان را خرد می‌کند. بعد از دستگیری قاتل او ادعا کرد که ایشان را نمی‌شناخته و فکر کرده که برادر معاون بانک است و ظاهرا این فرد وامی را تقاضا کرده بود، ولی آن آقا نداده و این مرد برای انتقام دست به همچین عملی زده بود. روز پنجشنبه در نیروی انتظامی بابلسر گفت که من ایشان را کاملا می‌شناختم. واضح بود که برنامه قتل سازمان‌دهی شده بود.

مهمترین محورهای این گفت وگو را می خوانید:

*هرکس که صورت قضیه و فیلم را ببیند، تشخیص می‌دهد که این اتفاق عادی نبوده است. تناقضات در گفته‌های قاتل نشان می‌دهد که سلسله مراتبی پشت پرده است و تردیدی دراین قضیه نیست.

*والله که خودم از ایشان شنیدم آقای مولوی عبدالحمید به ایشان گفته بود که من از یک جهت از رفتن شما خوشحالم چون تا زمانی که شما اینجا بودید حیاء موجب می‌شد تا نتوانیم چیزی بگوییم و از جهت دیگر از رفتن شما بسیار ناراحتیم. 

* علمای اهل سنت هر ساله مراسمی به اسم صحیح بخاری  دارند که از شهرها و حتی کشورهای مختلف دور هم جمع می‌شوند و سخنران ثابتشان آیت‌الله سلیمانی بودند.

* شیعه و سنی به ایشان بسیار اعتماد داشتند و محبوب قلوب بودند. به‌طوری که وقتی تصمیم داشتند از سیستان و بلوچستان به خراسان شمالی بروند، چه شیعه و چه سنی بسیار مخالف بودند و طوماری نوشتند و از ایشان خواستند که در زاهدان بمانند و ایشان در همان استان ماندند و به ادامه خدمت پرداختند. 

*ایشان هم‌چنین فرمودند، به‌خاطر این‌که  جوان‌‌ترها به میدان بیایند استعفا دادند و اولین کسی بود که به همین خاطر از منصب امامت جمعه کنار کشید و شخصا از دفتر آقا تقاضا کرد که جوانی را به جای ایشان بگذارند.