شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مجلس#خدمت#مردم#رفتن#فاطمی‌امین‌ها#دولت

خدمت به مردم با رفتن فاطمی‌امین‌ها از دولت

مهدی عرب صادق*
خدمت به مردم با رفتن فاطمی‌امین‌ها از دولت

نگارنده با تاکید بر ناکارآمدی وزیر صمت معتقد است مجلس با تغییر فاطمی امین بزرگترین لطف را به خود او و سپس مردم می‌کند.

مجلس یازدهم نظارت خوبی بر عملکرد دولت سیزدهم نداشته و بیشتر عمر خود را به شعار گذرانده است. هم‌آنانی که بیش از ۲۰۰ نفرشان، از آقای رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ دعوت به‌عمل آوردند. اما اکنون استیضاح به‌عنوان یک ابزار نظارتی موثر بر وزرای ناکارآمد، ضرورتی حیاتی یافته است تا از استمرار تحمیل هزینه ناکارآمدی به مردم پیش‌گیری شود. وزارت صمت از ناکارآمدی وزیر در این وزارتخانه مهم و وسیع رنج می‌برد.

مجلس در خصوص برکناری وزیر صمت به‌مردم بدهکار است و اگر فردا فاطمی‌امین از بهارستان خارج شود و هم‌چنان وزیر باشد، مجلس باخته است. فاطمی امین‌ها باید از دولت بروند و خدمت‌شان به‌مردم نیز در رفتن است. زندگی و معیشت مردم تاب‌آوری پرداخت هزینه‌های بیشتری برای ناکارآمدی او را ندارد. مقام‌معظم رهبری بارها بر نظارت مجلس بر دولت تاکید کرده‌اند و استیضاح نیز ابزاری نظارتی است. ضعف‌های مفرط وزارت صمت قابل چشم پوشی نیست و مماشات با مدیران ناکارآمد، بی‌توجهی به حق مردم است.

وزیر صمت در زمینه قطع رابطه دلار با کالاهای داخلی ناموفق بود و اهتمامی به امورات مهم نداشت، جالب است که فاطمی امین، حتی یک‌بار به‌عراق که از کشورهای مهم و استراتژیک در صادرات ما است سفر نکرد!وقتی وزیری برای سومین استیضاح به مجلس می‌رود به‌معنای آن است که فرصت دادن به او، به‌ضرر مردم تمام شده است، مجلس با تغییر فاطمی‌امین، بزرگ‌ترین لطف را به‌خود او و سپس مردم می‌کند، چرا که وعده تقریبا هیچ، مردم را خسته کرده است.

اینکه بالاخره نمایندگان محترم مجلس بعد از سه سال حضور در مجلس، استیضاح را به معنای تقابل با دولت نمی‌دانند، بلکه استیضاح کمک به دولت است برای رهایی از ناکارآمدی. وزارت صمت باید چرخه معیشتی مردم را تسهیل کند و تعادل بین تجارت و تولید، بازار و مردم، صنعت و بازار را تسهیل کند، اما اکنون خود مشکل‌ساز شده و حقوق مصرف‌کننده را نقض کرده است. تکرار استیضاح بی‌نتیجه و فرصت‌دهی بی‌حاصل در مجلس می‌تواند اعتماد زدا باشد و خوب است مجلس محترم به آن توجه کند و دولت را در ترمیم کابینه یاری کرده، عیار انقلابی‌گری خود را نشان دهد.

۲۱۶۲۱۲