شهرخبر
در پایان معاملات امروز؛

رشد شتابان شاخص کل با درخشش گروه فلزات اساسی و شیمیایی/ شاخص کل کانال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را در‌نوردید

در معاملات امروز بورس، شاخص کل با رشد ۷۳ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید.

رشد شتابان شاخص کل با درخشش گروه فلزات اساسی و شیمیایی/ شاخص کل کانال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را در‌نوردید

به گزارش اقتصاد آنلاین، بازار سهام امروز از ابتدا با تقاضای بالایی در معاملات روبه‌رو شد و این تقاضا در گروه فلزات اساسی و شیمیایی چشمگیر بود و اغلب سهام این دو گروه در ابتدای معاملات در محدوده صف خرید معامله می شدند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار با ثبت یک عملکرد درخشان امروز بیش از ۷۳ هزار واحد رشد کرد و به سطح ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی رسید.

نمادهای فولاد،‌فارس و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند و عملکرد خوب گروه پتروشیمی و فلزات اساسی نیز در این متغیر ملموس است.

شاخص کل هم وزن امروز هم عملکرد مثبتی از خود ثبت کرد و با رشد ۱.۸۴ درصدی به کانال ۸۰۰ هزارواحدی رسید. البته که گروه خودرویی و بانکی امروز عملکرد دلنشینی نداشتند.

در معاملات امروز بازار سهام بار دیگر رکورد ارزش معاملات از ابتدای ۱۴۰۱ زده شد و در انتهای بازار ارزش معاملات خرد به ۲۲۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

از این ۲۲۱۰۰ میلیارد تومان،‌۱۴۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۵۴۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۲۶۰۰ میلیارد نیز متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

حقیقی ها امروز در یک عملکرد حیرت انگیز بیش از ۲۷۰۰ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند و همچنان روند جذب سرمایه حقیقی ها در بازار سهام ادامه دارد.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز بعد از چند روز عقب ماندگی از سرانه فروش آن ها، امروز عملکرد خوبی از خود ثبت کرد و در پایان معاملات سرانه خرید ۳۱.۲ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۵.۲ میلیون تومانی از حقیقی ها در بازار سهام به ثبت رسید.