شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لرستان#دستگیری#متخلف#شکار#صید#کشف#قبضه#اسلحه#لرستان

دستگیری ۶ متخلف شکار و صید و کشف ۳ قبضه اسلحه در لرستان

دستگیری ۶ متخلف شکار و صید و کشف ۳ قبضه اسلحه در لرستان

ایسنا نوشت: فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست لرستان از دستگیری شش نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز و کشف و ضبط دوقبضه اسلحه گلوله‌زنی و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول و کشف ١۵٧ قطعه ماهی صیدشده در استان خبر داد.

حسین زرین کیا هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با رصد و پیگیری‌های صورت گرفته یگان حفاظت محیط‌زیست استان، محیط‌بانان موفق شدند یک صیاد غیرمجاز که اقدام به فروش ماهیان رودخانه‌ای در فضای مجازی کرده بود را دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: از این متخلف ١۴ کیلوگرم (١۵٧) قطعه ماهی از نوع زردک به همراه دو رشته تور سالیک کشف و ضبط شد.

زرین کیا خاطرنشان کرد: پرونده این متخلف پس از بازجویی اولیه، تنظیم صورت‌جلسه و اخذ جریمه ضرر و زیان به محیط‌زیست به مبلغ ٢١ میلیون ریال، به مراجع قضائی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست لرستان اضافه کرد: هرگونه انتشار تخلف زیست‌محیطی و خریدوفروش حیات‌وحش در فضای مجازی به‌صورت شبانه‌روزی توسط پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست رصد شده و سریعاً اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در خلال گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی در سطح حوزه‌های استحفاظی شهرستان سلسله در ارتفاعات منطقه شکار و صید ممنوع گرین نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره موفق شدند چهار نفر متخلف زیست‌محیطی را قبل از هرگونه شکار دستگیر و از آنها دوقبضه اسلحه گلوله‌زنی به همراه ادوات شکار کشف و ضبط کنند و همچنین در شهرستان چگنی یک نفر متخلف زیست‌محیطی را نیز قبل از هرگونه شکار دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

زرین‌کیا ادامه داد: پرونده این متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رأی نهایی به‌صورت امانی نزد این اداره باقی می‌ماند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست لرستان از دوستداران محیط‌زیست درخواست کرد در صورت هرگونه مشاهده تخلفات زیست‌محیطی را به سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

271