شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##چند#توصیه#ساده#برای#اینکه#احساس#خستگی#خود#دور#کنید

چند توصیه ساده برای اینکه احساس خستگی را از خود دور کنید

جمع آوری داده‌های علمی راهکار‌های جالبی را برای غلبه بر احساس خستگی در گرما ارائه می‌کند.

چرا انسان در گرما زودتر خسته می‌شود؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از سی‌نت، بر خلاف اذهان عمومی که فکر می‌کنند سرما نیاز به انرژی بیشتری دارد به طور کلی بدن انسان در محیط گرم انرژی بیشتری نیاز دارد و انرژی مورد نیاز بدن بر خلاف روز‌های سرد بیشتر تحلیل می‌رود. 

درباره اینکه چرا هوای گرم موجب خستگی می‌شود، نظریات زیادی وجود دارد که اکثر آن‌ها روی این مسئله اشتراک دارند که وقتی هوا گرم است، بدن باید برای حفظ هموستاز (توازن بین تمام سیستم‌های بدن برای حفظ عملکرد درست کارها) سخت‌تر کار کند؛ بنابراین قرار گرفتن در یک محیط گرم بدون انجام دادن هیچ کاری هم موجب خستگی می‌شود. 

در هوای گرم بدن در واقع اضافه کاری کرده تا فرد را خنک نگه دارد. ضربان قلب هم افزایش یافته و بدن با سرعت بیشتری کالری می‌سوزاند. جمع آوری داده‌های مربوط به راهکار‌های جلوگیری از گرما چند راه برای غلبه بر احساس خستگی در گرما طبق زیر توصیه می‌کند: 

هیدراته بمانید
طبق آمار StatPearls، حدود ۷۵ درصد از بزرگسالان به طور مزمن دچار کم آبی بدن هستند. بدن برای بهبود عملکرد به آب نیاز دارد. هیدراته ماندن یکی از راه‌های ضروری برای غلبه بر خستگی در گرما است. شما باید آبی را که از طریق عرق کردن از دست می‌دهید، جایگزین کنید.

در برابر آفتاب محافظت کنید
نشستن در سایه مانع گرم شدن بیش از حد بدن می‌شود. پوست بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش باید از خود محافظت کند. آسیب آفتاب به پوست نیز می‌تواند به خستگی کمک کند، زیرا بدن شما برای ترمیم پوست انرژی صرف می‌کند.

ویتامین B ضرورت رژیم غذایی در هوای گرم 
ویتامین‌های B مواد مغذی ضروری هستند که به عملکرد‌های بدن مانند حرکت اکسیژن در بدن و تجزیه اسید‌های آمینه کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین مرکزی برای انرژی هستند، زیرا به متابولیسم سلولی کمک می‌کنند. ویتامین‌های B در ماه‌های گرم، زمانی که سطح انرژی سریع‌تر تخلیه می‌شود، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

میان وعده‌ها را فراموش نکنید 
اسنک‌ها سلاح مخفی شما در گرما هستند. آن‌ها می‌توانند به شما در افزایش انرژی و جایگزینی الکترولیت‌ها و نمکی که بدن در گرما از دست می‌دهد کمک کنند.