شهر خبر

ستاره محبوب فوتبال نامزد ریاست‌جمهوری شد +عکس

لوئیس چیلاورت که سال‌ها قبل به عنوان دروازه بانی پا به توپ و کاشته زن معروف شده بود، این بار برای ریاست جمهوری پاراگوئه نامزد شد.

ستاره محبوب فوتبال نامزد ریاست‌جمهوری شد +عکس

جماران نوشت: لوئیس چیلاورت، دروازه بان سابق تیم ملی پاراگوئه که با گلزنی از روی ضربات پنالتی و کاشته معروف شده بود، وارد دنیای سیاست شده و در انتخابات ریاست جمهوری کشورش نامزد شد. 

خوزه لوئیس چیلاورت، دروازه‌بان سابق تیم ملی پاراگوئه، علاوه بر درخشش درون دروازه به دلیل حرکات عجیب و هیجان‌انگیز خود در درون و بیرون از مستطیل سبز چهره‌ای شناخته شده است.

در پاراگوئه چیلاورت را یکی از اسطوره‌های فوتبال این کشور می‌دانند. چیلاورت ظاهرا برای استفاده از این محبوبیت عمومی تصمیم گرفته بختش را در دنیای سیاست بیازماید. البته او در سیاست بی‌سابقه نیست. در گذشته انتقاد‌های تند او علیه الخاندرو دومینگس، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، به جایی رسید که دومینگز از او شکایت کرد و چیلاورت در نهایت به یک سال زندان به دلیل تهمت‌زنی به او محکوم شد.

ستاره محبوب فوتبال نامزد ریاست‌جمهوری شد +عکس

چیلاورت امروز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۳ کشورش نامزد شده است. انتخاباتی که در ماه آوریل ۲۰۲۳ در پاراگوئه برگزار خواهد شد.

چیلاورت در بیانیه‌ای به این مناسبت نوشت:" بعد از مدت‌ها بررسی جوانب مختلف به این نتیجه رسیدم که برای ساختن یک پاراگوئه بهتر مسئولیت دارم. این بود که تصمیم گرفتم به صورت رسمی نامزدی‌ام برای انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه را اعلام کند.

ستاره محبوب فوتبال نامزد ریاست‌جمهوری شد +عکس

اسطوره فوتبال پاراگوئه از پوستر رسمی خود برای شرکت در انتخابات پرده برداشت. در پشت صحنه این پوستر تصویر او با پیراهن دروازه‌بانی تیم ملی پاراگوئه دیده می‌شود و تصویری از یک سگ بولداگ هم دیده می‌شود. چیلاورت در زمان بازی برای پاراگوئه با لقب بولداگ شناخته می‌شد.