شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آرام#جمعه#امام جمعه#های#معتدل

جمعه های آرام با امام جمعه معتدل

دقایقی پس از اتمام نمازجمعه تهران، از تیترهایی که رسانه ها از خطبه نماز منتشر می کنندف می توان حدس زد خطیب آن روز سیدمحمدحسن ابوترابی بوده است.

او فقط با لحن ملایم سخن نمی گوید بلکه شیوه ای که در سالهای گذشته داشته همواره معتدل بوده و کمتر اتفاق افتاده که موضعی تند داشته باشد. روزهایی که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نایب رئیس بود، همین شیوه اعتدال در اداره مجلس حاکم بود. قیل از مجلس نهم او در دوره های 7و7و8 مجلس نیز نماینگی مردم قزوین را بر عهده داشت. در دورهششم که او به همراه اصولگرایان در اقلیت محض قرار داشت همواره با متانت رفتار می کرد.

این جمعه اقامه نماز نوبت او بود.ابوترابی گفت:

* حاکمان و مدیران باید در تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند توجه داشته باشند که این تصمیمات بر حیات اجتماعی افراد جامعه تاثیر می‌گذارد.

*بنده در ادواری که در مجلس حضور داشتم همواره تاکیدم بر این بود که نباید به نهادها، موسسات و صندوق‌ها تکلیفی تحمیل شود که توان انجام آن را ندارند و این تکالیف منجر به فساد در عرصه اقتصادی و فرهنگی جامعه می‌شود.

* یک جاهایی اغماض و گذشت لازم است اما گذشت نمی‌کنیم. این سخن با ما است. سر یک اختلاف نظر کوچک یقه یکدیگر را می‌گیریم. ممکن است دو نفر در یک مسئله سیاسی یا اقتصادی اختلاف نظر داشته باشند، چرا باید با هم دعوا کنند، مگر اختلاف نظر سیاسی یا اقتصادی باید به دعوا بینجامد. چرا باید دو قطبی در جامعه ایجاد شود. باید یک جاهایی چشم پوشی ک

*باید در تصمیم سازی‌ها نظرات افراد را شنید، حتی باید نظرات افرادی که خطا و اشتباه کردند نیز شنیده شود. چرا که آنها جزئی از جامعه اسلامی هستند.

* امر به معروف و نهی از منکر باید زمینه وحدت ملی را فراهم کند نه اختلاف ملی را، این نوع رسیدن به افزایش و ارتقای قدرت ملی است. اگر دغدغه حجاب دارید به عنوان زنان و مردان امت مسلمان باید بر اساس آموزه‌های اسلامی و با روش درست در جهت اصلاح این بیماری اجتماعی تلاش کنیم و این راه اقتدار ملی را فراهم می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: