شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##کشف#مجسمه#بودا#مصر#عکس

کشف مجسمه بودا در مصر + عکس

مجسمه ای از بودا مربوط به دوره رومی در حین حفاری توسط تیم باستان شناسی لهستانی-آمریکایی در معبد برنیکی در استان دریای سرخ در جنوب این کشور کشف شد.

 

به گزارش «فرانس 24» در بیانیه وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر درباره مشخصات این مجسمه آمده: این مجسمه 71 سانتی متر ارتفاع دارد و در حالت ایستاده و بخشی از لباس هایش را در دست چپ خود نگه داشته؛ همچنین دور سر او هاله ای با پرتوهای خورشید به تصویر کشیده شده که نشانگر ذهن درخشان اوست.

در این بیانیه به نقل از مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر آمده است که این کشف نشانه های مهم زیادی از وجود ارتباطات تجاری بین مصر و هند در دوران روم دارد.

به گفته وزیری، برنیکی یکی از مهم ترین بنادر دریای سرخ بوده که در دوران رومیان در مصر فعالیت می کرد، و کشتی هایی از هند با محصولاتی مانند فلفل، سنگ های نیمه قیمتی، منسوجات و عاج وارد این بندر می شدند.

در چند سال گذشته، مصر چندین گنجینه باستان شناسی را در مناطق مختلف این کشور، به ویژه منطقه سقاره، در غرب قاهره، کشف کرده است.

علاوه بر اکتشافات باستان شناسی اعلام شده، مقامات مصری امیدوارند امسال «موزه بزرگ مصر» را در نزدیکی اهرام جیزه افتتاح کنند.