شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوپک پلاس#تولید نفت#سیاه#قیمت#دلار#بانک

افت و خیز نفت/ کاهش تولید اوپک پلاس طلای سیاه را نجات نداد!

افت و خیز نفت/ کاهش تولید اوپک پلاس طلای سیاه را نجات نداد!

نفت در روزهایی که گذشت افت چشمگیری در قیمت را تجربه کرد، به گونه‌ای که به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه رسید؛ افتی که در نتیجه افشای گزارش‌های مالی از سوی بانک فرست ریپابلیک و اعلام ورشکستگی این بانک بزرگ امریکایی و ترس از رکود و همچنین افزایش تولید نفت خام روسیه بوده‌است.

امروز اما روند قیمت‌ها در بازار نفت تغییر کرده‌است؛ قیمت نفت در روز پنجشنبه اندکی افزایش یافت و این جهش قیمتی پس از ضررهای سنگین در دو جلسه قبلی که ناشی از ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده و افزایش صادرات نفت روسیه که تأثیر کاهش تولید اوپک را از میان برده بود، رخ داد.

نفت خام برنت با ۳۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، ۷۸.۰۱ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش با ۷۴.۵۱ دلار معامله شد. قیمت نفت در روز چهارشنبه تقریباً ۴ درصد کاهش یافت که باعث افزایش زیان شدید نسبت به جلسه قبل شد و نگرانی از رکود بر کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا سایه انداخت.

گفتنی است که تا پایان روز چهارشنبه، برنت هفته را با ۴.۹ درصد کاهش و وست‌تگزاس با ۴.۶ درصد کاهش، به اتمام رسانده‌است.

افت و خیز نفت/ کاهش تولید اوپک پلاس طلای سیاه را نجات نداد!

قیمت نفت پس از سقوط به زیر سطح ۸۰ دلاری، به سختی باز خواهد گشت، زیرا تخریب بیش از حد تقاضا بر چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده تأثیر گذاشته است. نفت در تلاش است تا کفی پیدا کند و تنها چیزی که می تواند حمایت کند خرید فنی است. سفارش‌های جدید برای کالاهای سرمایه‌ای کلیدی تولید آمریکا در ماه مارس بیش از حد انتظار کاهش یافت و تعداد محموله‌ها کاهش یافته است، که نشان می‌دهد کاهش هزینه‌های تجاری برای تجهیزات احتمالاً رشد اقتصادی را در سه ماهه اول کاهش داده است.

سهم اوپک از واردات نفت هند با سریع‌ترین سرعت در سال‌های ۲۰۲۲/۲۳ کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در حداقل ۲۲ سال اخیر رسید، زیرا مصرف نفت ارزان‌تر روسیه افزایش یافت، در حالی که چین نیز خرید نفت اورال روسیه را افزایش می‌دهد. با وجود تعهد مسکو برای کاهش تولید، بارگیری نفت از بنادر غربی روسیه در ماه آوریل به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۹ تا کنون خواهد رسید و بالاتر از ۲.۴ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

۲۲۳۲۲۷