شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#خوزستان#انقلابی

رئیس‌جمهور در جمع پرشور مردم اهواز:

مدیران خسته باید جای خود را به مدیران انقلابی بدهند/ خوزستان در تمامی بخش‌ها نیازمند حرکت انقلابی است

رئیسی: ما مهار تورم را با رشد تولید دنبال خواهیم کرد

رئیس جمهور گفت: فقر، تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و خوزستان در تمامی بخش‌ها نیازمند حرکت انقلابی است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور عصر امروز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) در جمع پرشور مردم اهواز اظهار کرد: من شرمنده این همه محبت و بزرگواری شما مردم هستم. خداوند متعال از همه شما عبادت و بندگی در ماه رمضان قبول کند.
وی گفت: خوزستان استانی نمونه در مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است و دین خود را به کشور ادا کرده و مسوولان باید نسبت به مردم با صفای استان ادای دین کنیم.

رئیسی گفت: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و رشادت را معنا کرد و خداوند ظرفیت‌های مهمی در خوزستان از جمله نیروی جوان، کارآمد و اثر گذار قرار داده است و بسیاری از جوانان می‌توانند در این استان نقش آفرین باشند.

رئیس جمهور گفت: امروز در محضر مسوولین و شما مردم بزرگوار عرض می‌کنم که مسئله اشتغال از اولویت‌های این استان است و استاندار و مدیران تمامی تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و زمینه کار و فعالیت جوانان اعم از زنان و مردان فراهم کنند و حتما از نیروی بومی در تمامی بخش‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: اشتغال از حساسیت‌های دولت است و در این راستا بر بومی‌گزینی تاکید داریم. اگر یک خط تولید وجود داشته باشد باید به جوانان خوزستانی اختصاص داده شود.

رئیسی گفت: این همه وفاداری شما، وفاداری به انقلاب و ولایت است و من جز یک طلبه خدمتگزار نیستم و مهمترین افتخار من نوکری مردم است. برخی گفته‌اند شما از اول دولت ۷ بار به خوزستان سفر کردید و من پاسخ دادم اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می کنم و تا مشکلات مردم حل نشود من نمی‌توانم آرام بگیرم. الگوهای ما از این استان برخاستند.

وی بیان کرد: امروز سخن از رای نیست، سخن از رای است. مردم خوزستان با امام و انقلاب عهد بسته‌اند و من همان عهد را با شما دارم و من به عهدم با شما وفادار خواهم بود. سهمیه اشتغال در استان خوزستان مورد توجه است. ۶۰ هزار اشتغالی که سهم استان خوزستان است با تسهیلات مورد نظر دنبال خواهد شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مدیران ما برای خدمت به مردم خوزستان و ایجاد اشتغال در بخشهای مختلف سر از پا نشناسند. فاضلاب اهواز نباید اینگونه باشد و مردم را دچار مشکل کند و خطر آب‌گرفتگی برای مردم پیش بیاید. کاری که در این یکسال و چند ماه آغاز شده است با کاری که طی ۳۰ سال صورت گرفت برابری می کند و امروز ۱۵۰ جبهه کاری در اهواز ایجاد شده است.

وی گفت: امروز عملیات آبرسانی به ۱۷۶ روستا انجام شد و در طی این یکسال به اندازه‌ی تمام عمر دولت قبلی نیروگاه ساخته شد. در طرح غدیر که فاز بعدی آن کار تکمیل می‌شود اتفاق مهمی در حوزه آبرسانی می‌افتد اما از نظر من کافی نیست و با جدیت پیگر مسائل استان خوزستان خواهم بود.

رئیسی اظهار کرد: مدیران باید در تراز مردم انقلابی مردم خوزستان باشند و هر مدیری که نمی‌خواهد روحیه تحولی داشته باشد و خسته ظاهر شده است باید جای خود را به یک مدیر انقلابی بدهد.

وی عنوان کرد: حرکت معمولی در خوزستان جواب نمی دهد و حرکت جهادی باید در این استان صورت بگیرد. خوزستان در تمامی بخش‌ها نیازمند حرکت انقلابی است.

رئیسی گفت: فقر، تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست. آقایان مدیر ماموریت شما در استان مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است. سالهاست که عقب ماندگی وجود دارد اما امروز وظیفه ما سنگین است و همگان باید در این رابطه تلاش کنند.

وی با اشاره به مسئله مسکن گفت: ما در خوزستان زمین کم نداریم و مسوولین ما باید مشکل خانواده هایی که مدت هاست از مستاجری رنج می برند را حل کنند و باید یکسری اراضی به پروژه‌های مسکن در خوزستان اختصاص داده شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مصمم است با ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن آنها را خانه دار کند، افزود: ما به دنبال انجام وعده خود در این زمینه برای آرامش خانواده‌ها هستیم.

وی گفت: در استان خوزستان یکسری طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام است مانند پروژه‌های فاضلاب و ما بنا داریم در بودجه و اعتبار این طرح ها را در اولویت قرار دهیم و دغدغه مردم را از بین ببریم.

رئیسی با اشاره به مسئله مهم فرهنگ تصریح کرد: امام به عشایر غیور خوزستانی افتخار می‌کرد. نظام هم به عشایر، اقوام و طوایف خوزستانی افتخار می‌کند. دشمن علی رغم توطئه‌ها و فتنه‌ها موفق نشد بر این استان مسلط شود و مردم خوزستان دشمن را ناکام گذاشتند.

وی اضافه کرد: در فته اخیر هم مردم خوزستان دشمن را ناکام گذاشتند و رمز این ناکامی فرهنگ اسلامی، ایرانی و دینی این استان است.

رئیس جمهور بیان کرد: مردم بدانند که دولت از فرهنگ این مردم صیانت می‌کند. همان فرهنگی که مفاخر این استان را ایجاد کرد و باید به این فرهنگ پایبند بود. چه چیزی دزفول، آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان و ... را وادار کرد که در صحنه بماند؟ این فرهنگ مردم بود و از این فرهنگ باید با جدیت حراست و پاسداری کرد و دولت در این زمینه وظیفه‌ای جدی دارد. در این سفر مصوبات دور اول سفر و مسائل و ضرورت‌های استان پیگیری می‌شود.

رئیسی با تاکید بر لزوم خودکفایی و اتکا به توانایی‌های ملت بزرگ ایران خاطرنشان کرد: دشمنان گره‌ای از مشکلات ما نمی‌گشایند و ما باید روی پای خود بایستیم و ایمان داریم که به دستان توانای زنان و مردان همه گره‌ها گشوده می‌شود.