شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##ناوالنی:#ممکن#است#سال#حبس#بیشتر#محکوم#شوم

ناوالنی: ممکن است به ۳۰ سال حبس بیشتر محکوم شوم

ایسنا نوشت: الکسی ناوالنی، رهبر زندانی اپوزیسیون روسیه، گفت پرونده جدیدی با اتهام تروریسم علیه او گشوده شده که ممکن است باعث شود به ۳۰ سال زندان دیگر محکوم شود.

به نقل از رویترز، ناوالنی در حال گذراندن حکم بیش از ۱۱ سال زندان با اتهاماتی از جمله کلاهبرداری و زیر پا گذاشتن قوانین است.

او روز چهارشنبه در زندان و از طریق ارتباط ویدیویی در دادگاه رسیدگی به پرونده «افراط‌گرایی» که علیه او مطرح شده بود، شرکت کرد.

ناوالنی در عین حال با انتشار بیانیه‌ای که هوادارانش در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، گفت: «آن‌ها اتهامات پوچی مطرح کرده‌اند که بر اساس آن من با ۳۰ سال زندان روبرو می‌شوم. این پرونده در دادگاه نظامی رسیدگی خواهد شد و مقام‌های مسکو تلاش می‌کنند با پرونده‌سازی بگویند که من در دوران حبس فعالیت‌هایی تحت عنوان تروریسم انجام داده‌ام. این در حالی است که در این زمینه هیچ شفافیتی وجود ندارد.»

این رهبر مخالفان پوتین پس از مسمومیت مشکوک و گذراندن دوران درمان خود در آلمان، سال ۲۰۲۱ داوطلبانه از آلمان به روسیه بازگشت و بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، بازرسان روسی روز چهارشنبه گفتند ۱۱ نفر در یک پرونده مرتبط با ناوالنی در «فهرست تحت تعقیب بین‌المللی» قرار گرفته‌اند

310310