شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرغ#مردم#برای#خرید#روز#صبر#کنند

مردم برای خرید مرغ ۱۴ روز صبر کنند

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی وعده داد که کمبود مرغ در بازار تا ۲۰ اردیبهشت برطرف می‌شود.
مردم برای خرید مرغ ۱۴ روز صبر کنند
همشهری آنلاین نوشت: مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: کمبود مرغ گرم تا ۲۰ اردیبهشت برطرف می شود و تولیدات وارد بازار می شود.
 
گفته می شود، دولت برای تنظیم بازار، در حال عرضه مرغ منجمد ۴۵ هزار تومانی در ۲۲۷ مرکز میادین میوه و تره بار شهرداری است.
 
به گفته مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران تفاوت حدود ۲۰ هزار تومانی مرغ منجمد با مرغ گرم و کمبود مرغ گرم موجب شده تا صف های خرید مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار شهر تهران شلوغ باشد.
 
وی گفت: گرچه روزانه ۱۲۰ تن مرغ منجمد در مراکزی که در میادین شهرداری تهران وجود دارد عرضه می شود اما این به معنای نبود مرغ گرم در بازار نیست. روزانه ۲۰۰ تن هم مرغ گرم در کشتارگاه میدان بهمن توزیع می شود اما علت عرضه کم مرغ، کاهش جوجه ریزی است.
 
به گفته وی، کمبود جوجه ریزی در اسفند سال گذشته به خاطر گرانی نهاده های دامی موجب شده تا عرضه مرغ گرم در بازار به نسبت سال گذشته کم باشد. فروردین سال گذشته ۴۰۰ تن مرغ توزیع می شد در حالی که امسال ۲۰۰ تن مرغ در میادین مرکزی توزیع شده است.
 
وی گفت: کمبود مرغ گرم تا ۲۰ اردیبهشت ماه طول می کشد تا تولید مجددا وارد بازار شود. مسئولان جهاد کشاورزی هم همین وعده را داده اند و گفته اند که از ۲۰ اردیبهشت ماه تولید به حالت قبل برمی گردد و کمبود در بازار برطرف می شود.
 
با این اوصاف چاره ای جز مدارا از سوی مردم وجود ندارد تا مرغ گرم وارد بازار شود.