شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#سیاست#مهار#شکست#خورد؟

سیاست آمریکا در مهار ایران شکست خورد؟

سیاست مهاردوگانه آمریکا علیه ایران و عراق شکست خورد.

سیاست آمریکا در مهار ایران شکست خورد؟
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۷:۲۰:۲۷
اعتمادآنلاین |

ریاض نعسان أغا در الاتحاد نوشت: نه سیاست مهار آمریکا در اواسط قرن نود دهه گذشته موفق بود و نه سیاست مهاردوگانه این کشور علیه ایران و عراق با آغاز قرن کنونی.

به گزارش  شفقنا، نعسان با اشاره به این موضوع همچنین نوشت: آمریکا در سال های گذشته به تغییر کیفیتی و عینی در سیاست حضور خود در خاورمیانه اشاره کرد و یادآور شد که مشغول درگیری قریب الوقوع با چین است و اعلام کرد که دفاع از کشورهای عربی به هیچ وجه رایگان نخواهد بود و سیاست رهایی تدریجی جای سیاست های مهار را که بین مهار فعال و مهار سرد مسائل منطقه متفاوت بوده، گرفت. سیاست مهار که اواسط دهه نود قرن گذشته توسط مارتین ایندک به هدف تضعیف نیروهای منطقه ای اعلام شده بود، شکست خورده و جواب نداده است.

براساس نوشته نعسان، اگرچه سیاست مهاری که در دوران جنگ سرد علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق در پیش گرفته شد، آن را تضعیف کرد اما سقوط آن به دلیل این سیاست نبود بلکه به دلیل تجزیه داخلی بود و این سقوط زخم عمیقی در قلب کسانی گذاشت که در حال رقابت با آمریکا در جنگ ستارگان بودند تا اینکه خود را در برابر واقعیت های جدیدی یافتند که باعث شد درک کنند که تفاوت های توسعه بین آنها و غرب زیاد شده است.