شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ#دولت#دولت بایدن

ترامپ به دولت بایدن تاخت/ آمریکا به زباله‌دان تبدیل شده است!

دونالد ترامپ گفت: آمریکا به‌دلیل سیاست مهاجرتی دولت بایدن به زباله‌دان تبدیل شده است.
ترامپ به دولت بایدن تاخت/ آمریکا به زباله‌دان تبدیل شده است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا امروز (سه‌شنبه) با توهین به مهاجران و پناهجویانی که به این کشور می‌آیند، گفت که آنها ایالات متحده را به یک زباله‌دان تبدیل کرده‌اند.

ترامپ که قصد دارد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود، مدعی شد آمریکا به‌دلیل سیاست مهاجرتی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، به زباله‌دان و محل تجمع «زندانی‌ها و بیماران روانی» تبدیل شده است.

وی طی بیانیه‌ای توهین‌آمیز در وبگاه رسمی خود نوشت: «در زمان ریاست من، ما امن ترین مرز را در تاریخ ایالات متحده داشتیم. در زمان بایدن، این مرز از بین رفت و میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی شروع به ورود به جامعه ما کردند. آنها از بیمارستان‌های روانی و زندان‌ها می‌آیند. ما مثل زباله‌دان شده‌ایم».

این سیاستمدار جمهوری‌خواه که هم‌اکنون با دو پرونده دشوار اتهام کیفری در دادگاه مواجه است، ادعا کرد: «شهرهای ما پر از بی‌خانمان‌ها، معتادان به مواد مخدر و جنایتکاران خشن شده‌اند. بایدن در بین همه رؤسای جمهور تاریخ آمریکا، شدیدترین آسیب را به ایالات متحده وارد کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترامپ با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت بایدن، گفت که این واقعیت منجر شده که شهروندان آمریکایی از بدترین تورم در نیم قرن اخیر رنج ببرند، دلار در سراشیبی سقوط قرار بگیرد و قیمت بنزین به بالاترین حد در پنج ماه گذشته برسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بایدن به طور جدی اقتدار ایالات متحده را در عرصه بین‌المللی به‌زیر کشیده و در عین حال جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داده است».

ترامپ در حالی برای جلب نظر دوباره مردم آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به هر دستاویزی چنگ می‌اندازد، که یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها شامل ۴۴ درصد از جمهوری‌خواهان، نمی‌خواهند رئیس‌جمهور سابق این کشور به قدرت بازگردد.