شهرخبر
در سفری دو روزه با هدف گسترش روابط اقتصادی؛

وزیر راه و شهرسازی کشورمان وارد دمشق شد

وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه برای گسترش روابط اقتصادی و تسهیل در تبادلات بانکی و تجاری وارد سوریه شد.

به گزارش ایبِنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه، امروز ۵ اردیبهشت در راس هیاتی بلندپایه برای مذاکرات اقتصادی دو روزه وارد کشور سوریه شد.

دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه به عنوان رییس کمیسیون مشترک ایران وسوریه و سایر وزرا و مسئولین عالی رتبه کشور سوریه، و همچنین دیدار با فعالان بخش خصوصی ایران و سوریه، بخشی از برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به سوریه است.

توسعه اقتصاد دریامحور، تسهیل در مبادلات بانکی دو کشور، کاهش تعرفه تجارت آزاد، از جمله محور‌های گفتگوی دو کشور است.

همچنین ایجاد زمینه حضور فعالانه و بیشتر بخش خصوصی ایران برای بازسازی سوریه در حوزه‌های مختلف، ایجاد زمینه توسعه روابط بانکی، ایجاد زمینه مناسب برای توسعه اقتصاد دریا محور بخشی دیگر از اهداف سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به سوریه است.

بررسی توسعه حمل و نقل هوایی و از سرگیری حضور زائران ایرانی در سوریه، ایجاد خط ریلی سه جانبه بین کشور‌های ایران، عراق و سوریه برای فعال سازی ترانزیت و حمل و نقل بار به عنوان شریان اصلی و مهم تبادل کالا بین سه کشور، توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و آموزش عالی، گردشگری، محیط‌زیست و همکاری‌های دفاعی وهمچنین تقویت همکاری‌های سرمایه‌گذاری میان دو کشور و بهره‌مندی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و بازرگانان دو کشور از مزایای مشوق‌ها از اهداف سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به سوریه ذکر شده است.