شهر خبر

باند هوشمند پزشک متخصص را كنار زد!

یک موسسه فناوری آمریکایی بانداژ هوشمندی ساخته که پس از تشخیص علائم عفونت، یک برنامه هشدار و درمان را آغاز می‌کند.
باند هوشمند پزشک متخصص را كنار زد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مدگجت، محققان موسسه فناوری کالیفرنیا یک بانداژ هوشمند برای زخم‌های مزمن در بیماران دیابتی ساخته اند که حاوی قطعات الکترونیکی است که می‌تواند زخم را از نظر علائم عفونت، از جمله دمای غیر طبیعی، افزایش سطح اسید اوریک و تغییرات pH، تحت نظر داشته باشد.

بانداژ می‌تواند این داده‌ها را به گوشی هوشمند منتقل کند تا به پزشک هشدار دهد، اما به طور هوشمند خودش می‌تواند درمان‌های لازم مثل آزاد کردن آنتی بیوتیک را شروع کند.

زخم‌های مزمن یک تجربه دشوار برای بیمار و پزشک است. درمان آن‌ها سخت، دردناک و ناراحت کننده است. در این بیماران یک خراش کوچک می‌تواند به زخم بزرگتری تبدیل شود. در سوانح سوختگی نیز چنین وضعیتی دیده می‌شود.

بانداژ هوشمند موسسه آمریکایی یک پانسمان زخم پیشرفته محسوب می‌شود که می‌تواند زخم‌های مزمن را کنترل و درمان کند. این باند از پلیمر‌های کشسان و قطعات الکترونیکی انعطاف پذیر ساخته شده است و حتی حاوی مخزنی برای دارو‌های آنتی بیوتیک است. اگر بانداژ علائم عفونت، مانند افزایش دمای بستر زخم، یا افزایش سطح اسید اوریک یا لاکتات را تشخیص دهد، یک برنامه هشدار و درمان را آغاز می‌کند.