شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اپل

اپل برنامه خاطرات را روی گوشی‌های خود راه‌اندازی می‌کند

اپل برنامه خاطرات را روی گوشی‌های خود راه‌اندازی می‌کند

اپل برنامه خاطرات را روی گوشی‌های خود راه‌اندازی می‌کند
برخی گزارشات حاکی از آن است که اپل در حال آماده شدن برای انتشار یک برنامه خاطرات در iOS ۱۷ است.

به گزارش ثریا اپل قصد دارد در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در ماه ژوئن از یک برنامه ژورنال شخصی رونمایی کند. این برنامه بر روی تمام آیفون‌های دارای iOS ۱ از پیش نصب شده است و به شدت با خدمات موقعیت یابی، مخاطبین و موارد دیگر در تلفن کاربر ادغام خواهد شد. 

وال استریت ژورنال در گزارشی بر اساس تجزیه و تحلیل اسناد داخلی اپل در مورد این محصول اعلام کرده است که اپل قصد دارد این اپلیکیشن (با نام رمز ژوراسیک) را با استناد به تحقیقاتی که نشان می‌دهد ژورنال منظم می‌تواند به درمان افسردگی و اضطراب کمک کند به عنوان ابزاری برای سلامت روان معرفی کند.

ژوراسیک (نامی که قبل از راه‌اندازی مطمئناً تغییر می‌کند) می‌تواند با دسترسی به مخاطبین، موقعیت مکانی، تمرین‌ها و موارد دیگر، به داده‌های ذخیره‌شده به صورت محلی در تلفن شما نگاه کند تا مشخص کند که یک روز معمولی چگونه به نظر می‌رسد. همچنین توصیه‌هایی را به کاربران در مورد آنچه ممکن است بنویسند ارائه می‌کند.

این برنامه همچنین نرم افزار "People Discovery All Day" را ارائه می‌دهد. این نرم افزار میزان نزدیکی کاربر به دیگران را ردیابی و تفاوت بین همکاران و دوستان را ترسیم می‌کند.

این عملکرد درکنار سایر برنامه‌های از پیش نصب‌شده و داده‌های کاربر، برنامه را از سایر گزینه‌های ژورنالینگ در آیفون متمایز می‌کند. گزارش WSJ شامل نقل قول‌هایی از پل مین، بنیانگذار برنامه محبوب آیفون شخص ثالث Day One است که توسط شرکت Automatic در سال ۲۰۲۱ خریداری شد.

اسناد اپل برای ژوراسیک، حریم خصوصی و امنیت کاربر را در مرکز طراحی قرار می‌دهد، و بیشتر یا تمام داده‌های ردیابی کاربر که توسط برنامه استفاده می‌شود، به صورت محلی در آیفون هر کاربر باقی می‌ماند و حداقل در برخی موارد، بیش از چند هفته نگهداری نمی‌شود. 

در این اسناد مشخص نشده است که آیا اپل برای این اپلیکیشن هزینه‌ای دریافت خواهد کرد یا خیر. بعید به نظر می‌رسد که این نرم‌افزار حاوی تبلیغات باشد، اما اپل در گذشته برای برخی از ویژگی‌ها و خدمات، هزینه‌های اشتراک مکرر را از کاربران دریافت کرده است.

منبع: 24.ae