شهر خبر

چقدر باید برای پارکینگ‌های فرودگاه بپردازیم؟

چقدر باید برای پارکینگ‌های فرودگاه بپردازیم؟

ایسنا:  محسن رسولیان در خصوص پارکینگ‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: پارکینگ شماره ۱ (پارکینگ ساعتی) در دو طبقه آماده پذیرش خودروهای مسافرین است و ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ خودرو را داراست و به منظور دسترسی به پارکینگ شماره ۱ تنها کافیست از آسانسورها یا سطوح شیبدار ترمنیال مسافری شماره ۱ استفاده کرد. جانمایی این پارکینگ در طبقات زیرین ترمینال شماره ۱ است. هزینه استفاده از این پارکینگ به ازای هر ساعت برای شش ساعت اول ۵۰۰۰ تومان و از ساعت هفتم به بعد ۱۰ هزار تومان است.

رسولیان افزود: همچنین ورودی این پارکینگ تا یک ساعت ۱۰ هزار تومان است و چون محاسبه هزینه این پارکینگ ساعتی است استفاده از پارکینگ شماره ۱ جهت بدرقه و استقبال از مسافرین پیشنهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پارکینگ مناسب برای پارک خودرو مسافرین پارکینگ شماره ۳ و ۴ (پارکینگ رو باز) با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در روبروی ترمینال مسافری شماره ۱ و جنب مجموعه هتل‌های فرودگاهی در دسترس است. استفاده از پارکینگ شماره ۳ و ۴ جهت توقف‌های چندروزه و هفتگی پیشنهاد می‌شود.

رسولیان تصریح کرد: هزینه استفاده از این پارکینگ‌ها برای ورودی تا یک ساعت، هرساعت توقف و هزینه توقف شبانه‌روزی به ترتیب ۲۲۰۰، ۷۰۰۰ و ۴۰ هزار تومان است. دسترسی به پارکینگ رو باز از طریق پل ارتباطی و نیز شاتل‌های فرودگاهی امکان‌پذیر است.

معاون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه علاوه بر این پارکینگ رو باز شماره ۲ با ظرفیت ۸۴۰ خودرو در مقابل پاسگاه پلیس راهور و پارکینگ رو باز شماره ۵ با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو در محدوده گمرک تجاری و ترمینال بار شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) جانمایی شده است، افزود: هزینه استفاده از این پارکینگ‌ها برای ورودی تا یک ساعت توقف ۵۰۰۰ تومان و برای هرساعت توقف بیشتر ۱۵۰۰ تومان و توقف شبانه روزی شامل هزینه ۲۰ هزار تومانی می‌شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، وی در پایان افزود عمده استفاده از این پارکینگ جهت پارک خودروهای توقیف‌شده توسط نیروی انتظامی در سطح شهرفرودگاهی است که البته در زمان پیک سفرها امکان پارک خودروی شخصی در این پارکینگ نیز فراهم می‌شود، در صورت فعال شدن امکان پارک خودرو در این پارکینگ، شاتل‌های فرودگاهی اقدام به جابجایی بار و مسافر بین پارکینگ شماره ۲ و ترمینال مسافری می‌کنند.

انتهای پیام