شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##سواران#عدالت#بوته#نقد

سواران عدالت بر بوته نقد

یک رخداد لااقل ظاهرا ساده، سبب شکل‌گیری سلسله‌ای از اثرات تراژیک و خونبار می‌شود چرا که نگاه انسان در گزینش اینکه از کدام منظر باید بنگرد، مهمترین عامل در هویت بخشیدن به آن است.

به گزارش« اطلاعات آنلاین»، عماد فرح نیا در یادداشتی در نقد فیلم سینمایی سواران عدالت در ضمیمه جامعه امروز روزنامه اطلاعات نوشت.

مهمترین محورهای این یادداشت را می خوانید:

*فیلم سینمایی «سواران عدالت»، محصول سال ۲۰۲۰ دانمارک با امتیاز ۵ر۷ از Imdb و ۹۶ % از R.T در مورد یک سانحه مترو است و اینکه چگونه زندگی چندین و چند نفر با این رخداد پیوند می‌خورد و از آن به بعد نیز تحت تاثیر آن حادثه قرار می‌گیرد.

*«سواران عدالت»، به کارگردانی آندریاس توماس ینسن فیلمی در مورد سلسله‌ حوادثی خونبار و عجیب است که با دزدیده شدن یک دوچرخه کلید می‌خورد. اما در طول فیلم شما با این حقیقت آشنا می‌شوید که حتی دوچرخه نیز عامل اولیه نیست و هر رخدادی حقیقتا نتیجه هزاران هزار و میلیون‌ها میلیون علت در جهان است که اگر بخواهید علت هر پیشامدی را به‌شکل ساده، یک فرد یا عمل بدانید حتما گمراه خواهید شد.

*در مسیر انتقام گرفتن که بر خلاف تمام فیلم‌های دیگر در این ژانر که همه چیز ساده و سر راست است و مقصرین واقعی بدون هیچ گونه شک و شبهه‌ای وجود دارند، در سواران عدالت آدم‌ها و روابطشان و حتی همین نوع انتقام گرفتن سرشار از مفاهیم چندوجهی و شخصیت‌های خاکستری است.

در این دوران باز هم یک گروه از سواران عدالت توسط مارکوس به کام مرگ فرستاده می‌شوند و به‌طرزی کاملاً اتفاقی بوداشکا از یک حقیقت مهم پرده برمی‌دارد: اینکه در زمان انفجار قطار، برادر رییس گروه با او در آلمان بوده است!

* بخشی از فیلم، اوج دقت و نبوغ ذهنی نویسنده و کارگردان اثر است، او به بجای آن‌که یک فیلم مثل بقیه فیلم‌ها در مورد انتقام پس از تصادفات باشد، فیلمی متفکرانه و در عین حال مدرن‌تر را سر و شکل می‌دهد که از قواره یک فیلم معمولی فراتر رفته و به یک اثر خوب تبدیل شود.

*سکانس رویارویی گروه با آنها که بسیار خونبار و با کمی کمدی چاشنی شده، یکی از سکانس های اکشن متفاوت سینمای معاصر است. گروهی از آدم‌ها با چندان تفاوت‌های برجسته‌ای در زندگی، در شب کریسمس کنار هم هستند که هرکدام در پیوند با دیگری هویت و معنای جدیدی به زندگی داده‌اند.

*یک رخداد لااقل ظاهرا ساده، سبب شکل‌گیری سلسله‌ای از اثرات تراژیک و خونبار می‌شود چرا که نگاه انسان در گزینش اینکه از کدام منظر باید بنگرد، مهمترین عامل در هویت بخشیدن به آن است.

متن کامل این یادداشت را در ضمیمه جامعه امروز روزنامه اطلاعات بخوانید.