شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#بروز

نخست‌وزیر ترسید، سخنرانی خود را لغو کرد!

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از لغو سخنرانی امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در کنفرانسی یهودی از بیم بروز اعتراضات در جریان این کنفرانس خبر دادند.

نخست‌وزیر ترسید، سخنرانی خود را لغو کرد!

تسنیم نوشت: سخنرانی امروز «بنیامین نتانیاهو» در حالی لغو شد که شب گذشته ده‌ها هزار اسرائیلی برای شانزدهمین هفته متوالی به طرح‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای تشدید کنترل بر دادگاه عالی که تحت عنوان اصلاحات قضایی شناخته می‌شود، تظاهرات کردند.

به گزارش الجزیره، بیش از ۳۰ هزار تظاهرات کننده شب گذشته در خیابان «کابلان» در مرکز تل آویو اعتراض خود را نشان دادند. این اعتراضات در «تل آویو»، «حیفا»، «بئر السبع»، «قدس اشغالی»، «نتانیا» اسدود»، «هرتسلیا»، «روش هعین»، «بیت شیمش»، «کفار سابا» و «بات یام» برگزار شد.

پلیس رژیم صهیونیستی در پی این تظاهرات شماری از مسیر‌ها را در مناطق مختلفی به ویژه تل آویو مسدود کرد.

نتانیاهو در برابر این موج از اعتراضات و تظاهرات گسترده، اواخر ماه مارس اعلام کرده بود که طرح اصلاحات قضایی را تا زمان گفگو با معترضان تعلیق کرده، اما گفت که از آن دست نخواهد کشید.

در این اصلاحات به کابینه، حق کنترل و تعیین قضات دادگاه عالی و به پارلمان حق نقض بسیاری از مصوبات این دادگاه داده می‌شود.

کابینه رژیم صهیونیستی قضات فعال در زمینه فعالیت سیاسی را به دخالت فزاینده در فعالیت پارلمان متهم می‌کند و می‌گوید اصلاحات قضایی برای بازگرداندن توازن میان دستگاه قضایی و سیاسیون منتخب ضروری است. منتقدان می‌گویند این اصلاحات، ضوابط و توازن را از بین می‌برد و به کابینه قدرت مطلق می‌دهد.

نخست‌وزیر ترسید، سخنرانی خود را لغو کرد!

نیمی از اسرائیلی‌ها بر این باورند که سال‌های سختی دارند

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا به عمل آمده، نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از اسرائیلی‌ها معتقدند که آینده رژیم صهیونیستی طی سال‌های آینده به مراتب بدتر از حال خواهد بود.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , 

در این نظرسنجی که بنیاد «کانتر» برگزار کرده و رادیو عبری زبان امروز نتایج آن را منتشر کرده، حدود ۵۳۳ زن و مرد شرکت کردند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۸ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند که آینده اسرائیل در سال‌های پیش رو بسیار بدتر خواهد شد و تنها ۲۰ درصد گفتند که در آینده اوضاع به سمت بهتر شدن پیش خواهد رفت، کما اینکه ۱۹ درصد نیز گفته‌اند تغییری ایجاد نخواهد شد و ۱۳ درصد هم گفته‌اند چیزی در این باره نمی‌دانند.