شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برلین

تمام پروازهای فرودگاه برلین لغو شد

تمامی پروازهای فردا در فرودگاه برلین در آلمان به دلیل اعتصاب گسترده کارکنان لغو شدند.
تمام پروازهای فرودگاه برلین لغو شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر با اعلام فراخوان اعتصاب از سوی اتحادیه «وردی» (Verdi؛ اتحادیه اصناف آلمان)، همه پروازهای فرودگاه برلین براندنبورگ فردا دوشنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) لغو شدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دلیل اعلام فراخوان مذکور افزایش حقوق کارکنان اعلام شده است.

اعتصابات گسترده در آلمان همچنان ادامه دارند.

پس از اعتصاب کارکنان شرکت‌ های اتوبوس‌ رانی عمومی و رانندگان قطار در آلمان طی ماه‌ های اخیر و نیز اعتصاب کارمندان فرودگاه‌ های دوسلدورف، هامبورگ، کلن/بن، اشتوتگارت و کارلسروهه/ بادن-بادن در روز جمعه گذشته، اکثر کارمندان فرودگاه برلین براندنبورگ نیز فردا دوشنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) به اعتصاب خواهند پیوست.

اتحادیه کارمندی و کارگری «وردی» در بخش‌ های امنیت پرواز، کنترل مسافران و نیز کنترل پرسنل و کالاها را برای سومین بار در سال جاری به مشارکت عمومی در اعتصاب فراخوانده است.

این اعتصاب قرار است در آغاز هفته کاری جدید در روز دوشنبه ۲۴ آوریل (به وقت محلی) از ساعت ۳ و نیم بامداد آغاز شود و تا نیمه شب فردا نیز ادامه داشته باشد.

با برگزاری این اعتصاب انتظار می‌ رود که اکثر پروازها در این روز در فرودگاه پایتخت آلمان لغو شوند.

به گفته یک سخنگوی فرودگاه برلین- براندنبورگ، از مسافران خواسته شده برای کسب اطلاعات به‌ روز شده، در چند روز آینده به طور مرتب با خطوط هوایی مربوطه تماس بگیرند.

در ماه‌ های اخیر اتحادیه «وردی» در مذاکرات با کارفرمایان در بخش حراست هوانوردی برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران، بهبود شرایط کاری آنها و انعقاد قرارداد تعرفه، به توافق نرسید.

ولفگانگ پیپ، از اعضای «وردی» در این زمینه هشدار داد: ما بار دیگر از کارفرمایان شرکت‌ های امنیت هوانوردی BDLS می‌ خواهیم که پیشنهادی قابل مذاکره در روزهای ۲۷ و ۲۸ آوریل ارائه دهند و با زمان بازی نکنند. در غیر این صورت اعتصابات در ماه می نیز ادامه خواهند داشت.