شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#لوکس

گردشگران غربی، بومگردی در ایران را دوست دارند اما چینی ها فقط هتل لوکس و ماشین شیک می خواهند

تعداد پروازهای چین به ایران محدود است، اما کشش دارد که افزایش پیدا کند و باعث افزایش سفر چینی‌های به ایران می‌شود.

رضایی راهنمای گردشگری گفت:چینی‌ها سفرهای لاکچری را خیلی دوست دارند، همه چیز را در سطح عالی و حرفه‌ای می‌پسندند، همیشه به هتل‌های پنج ستاره و رستوران‌های خوب می‌روند، ماشین‌های حمل‌ونقل و سفرهایشان باید لوکس و تمیز باشد، صنعت گردشگری ما این ظرفیت را دارد که گردشگران بیشتری از چین جذب کند، اکنون که مرزهای چین باز شده است، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تبلیغ کنیم تا چینی‌های بیشتری به ایران بیایند.

راهنمای گردشگران چینی‌زبان گفت: البته جذب حداکثر گردشگر از بازار چین به خیلی از موارد بستگی دارد. دولت اگر حمایت کند و قیمت پروازها به ایران کاهش یابد، قطعا در جای دیگر در زنجیره خدمات گردشگری این‌قدر سود وجود دارد که جبران شود.

وی افزود: چینی‌ها بیشتر به اقامت در هتل‌های لوکس و لاکچری علاقه دارند، سبک‌ اقامت در بومگردی در یک روستای دورافتاده قدیمی دور از شهر را بیشتر گردشگران آمریکایی و اروپایی می‌پسندند، چینی‌ها ترجیح می‌دهند در یک هتل بیش از پنج ستاره با امکانات خوب اقامت بگیرند، زیرا حاضرند پول بیشتری پرداخت کنند، اما راحت‌تر باشند.

رضایی بیان کرد: میزان پول خرج کردن چینی‌ها در سفر به ایران متفاوت است و به سطح زندگی و درآمد و اینکه از کدام شهر چین آمده‌اند بستگی دارد، گردشگران اهل گوان‌جو، شانگ‌های، بی‌جینگ پول‌دارتر و متفاوت هستند، ولی کلا چینی‌ها خیلی خسیس نیستند، اما ولخرج هم نیستند، ترجیح می‌دهند به جا خرج کنند تا بیشتر سفر بروند و شهرها و کشورهای بیشتری را ببینند.