شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#برنج#سبد#خانوار#ایرانی#خالی#شد+#جزئیات

سبد خانوار ایرانی از برنج هم خالی شد+ جزئیات قیمت

برخی از مردم تنها برای پُخت و مصرف روزانه خانواده خود اقدام به خرید نیم کیلویی برنج می‌کنند.

اقتصاد ۲۴ نوشت: فعالان بازار برنج معتقدند؛ کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت برنج دلیل کاهش ۵۰ درصدی مصرف این محصول در ماه‌های ابتدای سال جاری خواهد بود.

در ادامه افزایش بیش از ۸۰ درصدی قیمت برنج در سال گذشته، بازار هم‌اکنون به‌شدت راکد و توان خرید مردم پایین است این در حالی است که خرده فروشان برنج فعال در شهر‌های شمالی هم معتقدند امسال حتی در ماه مبارک رمضان تقاضا برای خرید این محصول نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم شده است.

نرخ انواع برنج‌های ایرانی پرمحصول و وارداتی از دو سه ماه آخر سال گذشته در سطح خرده فروشی‌های شهر افزایش قیمت داشته است و آن‌ها هم گا‌ها با سود‌های بالاتر از ۱۰ تا ۲۰ درصد انواع برنج را می‌فروشند.

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت انواع برنج ایرانی است. در خرده‌فروشی‌ها قیمت برنج‌های درجه یک که در برخی از محصولات تا ۱۱۰ هزار تومان پایین آمده بود دوباره به بالای ۱۴۰ هزار تومان نزدیک شده و فروخته می‌شوند. البته ارزان‌ترین برنج ایرانی پرمحصول به کیلویی ۷۰ هزار تومان رسید که این نوع برنج امروز در بازار به ۸۵ هزار تومان رسیده است.

برنج ایرانی هاشمی هر کیلو ۹۵ هزار تومان، برنج دم سیاه ۱۳۸ هزار تومان، برنج طارم محلی ۱۱۵ هزار تومان، برنج ارگانیک ۱۷۰ هزار تومان، برنج دودی درجه یک ۱۴۰ هزار تومان، برنج نیم دانه پُر محصول ۵۹ هزار تومان معامله می شود.