شهر خبر
جهان

فرودگاه | فرودگاه بین المللی حمد

نمای داخل باشکوه یک هتل ترانزیت در فرودگاه بین المللی! + تصاویر

برای مشاهده تصاویر هتل ترانزیت فرودگاه بین المللی حمد با ما در ادامه همراه باشید.

نمای داخل باشکوه یک هتل ترانزیت در فرودگاه بین المللی! + تصاویر

فرودگاه بین المللی حمد

برای مشاهده تصاویر هتل ترانزیت فرودگاه بین المللی حمد با ما در ادامه همراه باشید.

برای یافتن هتل در فرودگاه دوحه به کمک نیاز دارید؟ به دنبال خرس عروسکی ۷۰۱ سانتی متری بگردید که از برنز ساخته شده و درست در فروشگاه هرمس قرار گرفته است. مسافرانی که از فرودگاه بین‌المللی حمد در پایتخت قطر عبور می‌کنند می‌توانند فرودگاه را ترک کرده و به تور رایگان برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های پایتخت از جمله بازار سوق واقف و مسجد طلایی بپیوندند.

 به نقل از سی ان ان؛ با این وجود، دیگران می‌توانند اتاقی را در هتل فرودگاهی "اوریکس" (Oryx) رزرو کنند هتلی که متعلق به خطوط هوایی قطر است که در نزدیکی گیت‌های C، D و E قرار دارد. به عنوان یک هتل شیک در یک فرودگاه شیک که به طور مرتب در صدر فهرست سالانه بهترین‌های صنعت هوانوردی جهان قرار می‌گیرد می‌توان گفت که یکی از مجلل هتل‌های ترانزیتی سیاره زمین است.

از آنجا که اوریکس نوعی بز کوهی بومی خاورمیانه نشان هواپیمایی قطر است این نام در سرتاسر فرودگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ورود به هتل مسافران باید پاسپورت و کارت پرواز خود را نشان دهند. فرودگاه دوحه فرودگاهی آرام است بدان معنا که هیچ اطلاعیه و اعلام شفاهی‌ای در مورد گیت‌های سوار شدن به هواپیما وجود ندارد و انتظار می‌رود که مسافران از صفحه نمایش یا از اپلیکیشن گوشی‌های تلفن همراه استفاده کنند تا متوجه شوند باید به کجا بروند. آنان هم چنین باید با پرداخت هزینه بیش از ۴۵۰ دلاری اقامت کنار بیایند که بسیار گران‌تر از یک شب اقامت معمولی در داخل شهر دوحه است.

کارکنان هتل عملکردی کارآمد و مفید دارند. از آنجایی که صرفا مسافران ترانزیت در آنجا اقامت می‌کنند پذیرش هتل زمان پرواز مسافران را چک کرده و برای کسب اطمینان از بیدار شدن به موقع آنان به منظور انجام پرواز بعدی با یک زنگ بیدارباش در اتاق شان با آنان تماس می‌گیرد.

فرودگاه بین المللی حمد به عنوان یک مرکز ۲۴ ساعته و هفت روز در هفته کار می‌کند و بنابراین از یک جدول زمانی منظم پیروی می‌کند.

اوریکس تنها هتلی است که در خود فرودگاه قرار دارد و آن را برای کسانی که استراحت کوتاه تری دارند به انتخابی منطقی تبدیل می‌کند. طبق قانون اقامت ترانزیت در فرودگاه باید کمتر از ۲۴ ساعت باشد. هم چنین راه‌هایی برای تجربه هتل بدون رزرو اتاق وجود دارد.

مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه ۱۷۵ ریال (۴۸ دلار) برای هر نفر به مدت چهار ساعت به "مرکز حیات" Oryx دسترسی داشته باشند. این منطقه سلامت محور یک طبقه بالاتر از اتاق‌ها دارای زمین اسکواش، شبیه ساز گلف، استخر‌های آبگرم و آب درمانی و جکوزی‌های آب گرم علاوه بر استخر است. این گونه به نظر می‌رسد که استخر باریک ۲۵ متری در یک جعبه جواهر شیشه‌ای محصور شده است.

طرح‌های هندسی نقره‌ای نقش مهمی در اطراف فرودگاه است و تا استخری ادامه می‌یابد که آب آبی آن در برابر نوری که از شکل مشبک دیوار‌ها و سقف فلزی وارد می‌شود می‌تابد. اگرچه برخی از مقررات درباره نوع پوشش در اطراف سواحل عمومی در قطر وجود دارند این هتل متعلق به بخش خصوصی است بدان معنا که مهمانان می‌توانند لباس شنای غربی بپوشند. آنان هم چنین می‌توانند یک نوشیدنی کوکتل در کنار استخر سفارش دهند، زیرا مصرف الکل در آنجا مجاز است.

برخلاف هتل که ۲۴ ساعت شبانه روز باز است مرکز حیات از ساعت ۲ تا ۶ صبح تعطیل می‌شود. دسترسی به آنحا برای مهمانان هتل رایگان است. البته برای ماساژ دادن هزینه‌ای جداگانه دریافت می‌شود.

اینترنت وای فای رایگان نیز سرعت بسیار زیادی دارد. ۱۰۰ اتاق در این هتل وجود دارد که همه در یک طبقه قرار دارند. با توجه به این که به طور متوسط ۴۰ میلیون نفر در سال در فرودگاه بین المللی حمد در رفت آمد هستند تقاضای زیادی برای اقامت در اتاق‌های هتل اوریکس وجود دارد.

نورگیری و دلباز بودن اتاق‌ها در اوریکس مناسب است. دیوار‌ها ساده و کرم رنگ با رنگ قرمز یا گهگاهی طلایی هستند در حالی که ملحفه‌ها و حوله‌ها سفید و تمیز می‌باشند. به طور کلی طرح و فضای اتاق احساس سبکی را ایجاد می‌کند.

چهار نوع اتاق اصلی در هتل اوریکس وجود دارند: سوپریور (با یک تخت کینگ)، لوکس (یک تخت کینگ و یک تخت دو نفره)، خانواده (سه تخت)، سوئیت (یک تخت کینگ، اما با فضای بیش تر) و هم چنین یک اتاق شیک سوئیت پرزیدنت با یک سالن خصوصی.

هر اتاق دارای یک کتری برای تهیه قهوه و چای دو بطری آب رایگان و یک دوش بزرگ می‌باشد که برای تجدید قوا بین پرواز‌ها و رفع خستگی واقعا مناسب است. سایر امکانات معمول هتل نیز وجود دارند: رخت آویز، اتو، سشوار، حمام، و دمپایی.

در حمام شامپو‌های داخلی و مسواک‌های یکبار مصرف بدان معناست که ممکن است حتی نیازی به بیرون آوردن چیزی از چمدان خود نداشته باشید. پورت‌های USB نیز در اتاق وجود دارد. علیرغم احساس باز بودن در اتاق‌ها و فضا‌های مشترک یک منطقه حیاتی وجود دارد که همه چیز در آن سنگین است: پوشش پنجره‌ها.

برای افرادی که نیاز مبرمی به بسته نگهداشتن چشمان شان دارند اتاق خواب‌های اوریکس را می‌توان علیرغم آفتاب درخشان دوحه در بیرون بسیار تاریک کرد و یک خواب خوب شبانه یا ظهرگاهی را تجربه نمود.

منبع: فرارو