شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#فوری

سوریه خواستار خروج فوری آمریکا از این کشور شد

سوریه خواستار خروج فوری آمریکا از این کشور شد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای بر ضرورت خروج فوری اشغالگران آمریکایی از خاک این کشور و توقف حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب تأکید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای به تداوم سرقت نفت این کشور توسط اشغالگران آمریکایی واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «سوریه غارت نفت و ثروت ملی آن توسط نیروهای آمریکایی را محکوم و تأکید می‌کند که رفتارهای آمریکا و راهزنی آن با قوانین بشردوستانه بین‌المللی در تضاد است».

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در این بیانیه از آمریکا خواسته شده است که حمایت از تروریسم و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب را متوقف کرده و فورا خاک سوریه را ترک کند.

در بیانیه مذکور همچنین با اشاره به تداوم غارت نفت و ثروت ملی سوریه طی چند هفته گذشته و قاچاق آن از طریق شمال عراق به ترکیه آمده است که سوریه این رفتارها را محکوم می‌کند و از دولت آمریکا می‌خواهد آن را متوقف کرده و به ملت سوریه غرامت پرداخت کند چرا که آمریکا اجازه دزدی دریایی و راهزنی را ندارد.

پیشتر رسانه‌های سوریه گزارش دادند که نیروهای اشغالگر آمریکا در سوریه همچنان به سرقت و غارت منابع این کشور ادامه می‌دهند و طی چند ساعت گذشته نیز ده‌ها تانکر حامل نفت سرقتی از منطقه الجزیره سوریه عازم خاک عراق شد.