اضافه شدن چندین قابلیت جدید به تلگرام

به‌تازگی آپدیت جدید پیامرسان تلگرام منتشر شد. این آپدیت جدید در پیروی از سایر آپدیت‌های این برنامه با قابلیت‌های کاربردی جدیدی همراه است که می‌توانند تجربه کاربری را هرچه شخصی‌سازی‌شده‌تر کنند.

از جمله این‌ها می‌توان به قابلیت به‌اشتراک‌گذاری پوشه‌های گفتگو، تعیین تصویر پس‌زمینه برای هر چت و… اشاره کرد. در ادامه مروری بر همه قابلیت‌های تازه پیامرسان Telegram خواهیم داشت.

قابلیت های آپدیت جدید پیامرسان تلگرام/به‌اشتراک‌گذاری چت فولدرها

به‌واسطه آپدیت جدید اپلیکیشن تلگرام کاربران این امکان را پیدا می‌کنند که لینک یک پوشه گفتگو یا چت فولدر را با کاربران دیگر به‌اشتراک بگذارند. بقیه کاربران فقط کافی است با یک ضربه روی لینک ارسالی، فولدر را به حساب خود اضافه کنند و بلافاصله به چت‌های آن ملحق شوند.

همچنین امکان ایجاد چند لینک دعوت برای هر فولدر چت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دسترسی به یک چت مشخص را فراهم می‌کند. این قابلیت پیش رو کاربر قرار دارد که هنگام ایجاد لینک، چت‌های مورد نظر خود را انتخاب کند و عنوانی را هم برای آن‌ها در نظر بگیرد. در صورتی هم که کاربر چت‌های بیشتری را به فولدر اضافه کند، بقیه کاربران پیامی با محتوای دعوت به پیوستن به چت‌های جدید دریافت می‌کنند. گفتنی است که در وهله اول برای ایجاد یک فولدر چت یا پوشه گفتگو باید به بخش «تنظیمات» (Settings) و سپس «پوشه‌های گفتگو» (Chat Folders) مراجعه کنید.

تعیین تصویر پس‌زمینه برای گفتگوها

آپدیت جدید تلگرام این اجازه را به کاربران می‌دهد که تصویر یا رنگ‌بندی دلخواه خود را برای پس‌زمینه هر چت انتخاب کنند. این قابلیت جدا از اینکه سطح جدیدی از شخصی‌سازی را به‌دنبال دارد، باعث تنوع بیشتر تجربه کاربر از محیط تلگرام می‌شود. پس از اینکه تصویر پس‌زمینه‌ای را برای یک چت انتخاب کردید، پیامی ویژه به طرف دیگر چت ارسال می‌شود تا در صورت تمایل، همان تصویر را برای پس‌زمینه انتخاب کند.

اسکرول سریع هنگام ارسال محتوای رسانه‌ای

پیش از این کاربران تلگرام می‌توانستند با سرعت بالا در صفحه Shared Media اسکرول کنند. به‌روزرسانی جدید پیامرسان تلگرام این قابلیت را به منوی ضمیمه یا همان ارسال محتوای رسانه‌ای می‌آورد تا کاربران بتوانند در اسرع وقت تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود برای ارسال را پیدا کنند.

بهبود رابط کاربری با آپدیت جدید تلگرام

تیم تلگرام با آپدیت جدید رابط کاربری این پیامرسان را بهبود بخشیده است. پیش‌تر برای استفاده از قابلیت Send When Online (ارسال پیام برای کاربر مقابل زمانی که آنلاین باشد) باید چند مرحله را طی می‌کردید، اما اکنون تیم تلگرام فرایند آن را ساده‌تر کرده است. همچنین از این پس می‌توانید هنگام ایجاد گروه، از افزودن عضو در همان ابتدا بگذرید. در مدل‌های جدید آیفون هم انیمیشنی ویژه برای تصاویر پروفایل تلگرام در نظر گرفته شده است؛ با این انیمیشن، وقتی دست خود را روی صفحه گوشی به سمت بالا می‌کشید، تصویر پروفایل کاربر به سمت داینامیک آیلند در قسمت بالایی نمایشگر سر می‌خورد.

بهبود بات‌ها در آپدیت اخیر تلگرام

بات‌های Telegram توانایی میزبانی برنامه‌های تحت وب را دارند و به‌لطف این قابلیت، کاربران از انواع و اقسام خدمات برخوردار می‌شوند. حالا با به‌روزرسانی جدید، این برنامه‌های تحت وب را می‌توان در هر چتی به‌کار گرفت. کاربران در هر چتی از طریق لینک مستقیم یا منشن‌کردن نام کاربری بات‌های دارای این قابلیت می‌توانند به برنامه‌های تحت وب آن‌ها دسترسی پیدا کنند. این قابلیت آپدیت جدید تلگرام که به‌صورت رایگان در دسترس قرار دارد، بستری مناسب برای توسعه‌دهندگان ترد پارتی جهت ارائه خدمات خواهد بود.

مشاهده زمان خواندن پیام در گروه‌های دارای تاپیک

حالا کاربران در گروه‌های زیر 100 عضو که قابلیت «موضوع» (Topic) در آن‌ها فعال شده است، می‌توانند زمان خواندن پیامشان توسط بقیه کاربران را مشاهده کنند.