شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#دولت#ایالات متحده#دولت بایدن

لوید آستین: آمریکا برای تخلیه سفارتخانه خود در سودان آماده می‌شود

لوید آستین: آمریکا برای تخلیه سفارتخانه خود در سودان آماده می‌شود

ایسنا نوشت: همزمان با افزایش درگیری‌ها در سودان و تصمیم دولت بایدن مبنی بر خروج پرسنل آمریکایی از پایتخت این کشور آفریقایی، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که ارتش این کشور در حال آماده‌سازی گزینه‌هایی است تا سفارت آمریکا در سودان را تخلیه کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا طی یک کنفرانس خبری در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گفت: ما برخی نیروها را در میدان جنگ مستقر کرده‌ایم تا اگر از ما چنین درخواستی شد، از ارائه تمامی گزینه‌های ممکن اطمینان حاصل کنیم. البته هنوز از ما نخواسته‌اند که اقدامی انجام دهیم و هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

دو مقام رسمی آمریکایی گفتند، انتظار می‌رود تصمیمی مبنی بر تخلیه احتمالی سفارت آمریکا در سودان به زودی اتخاذ شود اما معلوم نیست که آیا اطلاعیه رسمی در این خصوص منتشر شود یا خیر.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشتر در یک تماس تلفنی درباره امنیت آمریکایی‌ها در سودان با ژنرال عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی و فرمانده کل ارتش سودان گفت‌وگو کرد.

دو طرف درگیر در سودان یعنی نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع در اتهاماتی متقابل، یکدیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم می‌کنند. منابع امنیتی پیشتر به الجزیره گفتند، ارتش و نیروهای واکنش سریع از دو ماه پیش همزمان با اختلافات درباره ادغام نیروهای واکنش سریع در ارتش و برخوردهای فرماندهان دو طرف سطح آماده‌باش را بالا برده‌ و نیروها و تجهیزاتی را از مناطق دیگر به خارطوم گسیل کرده بودند.

روز سه‌شنبه، طرفین با آتش‌بس ۲۴ ساعته از ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی (۱۶:۰۰ GMT) موافقت کرده و آتش‌بس ۲۴ ساعته دیگری در روز بعد از آن اعلام شد. با این حال، هیچ یک از آتش‌بس‌ها به درگیری پایان نداده است.

310310