شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارشناسان#این#وسیله#استفاده#کنید#زوال#عقل#نگیرید!

از این وسیله استفاده کنید تا زوال عقل نگیرید!

کارشناسان می‌گویند این بیماری یک تهدید بزرگ و به سرعت در حال رشد، در کمین جوامع مختلف در سراسر جهان است.  

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، این روز‌ها «زوال عقل» یکی از بزرگترین تهدیدات سلامتی در جهان محسوب می‌شود. بر همین اساس برآورد می‌شود که تعداد افرادی که با این بیماری در سراسر جهان زندگی می‌کنند تا سال ۲۰۵۰ تقریباً سه برابر شود و به ۱۵۳ میلیون نفر برسد.

کارشناسان می‌گویند این بیماری یک تهدید بزرگ و به سرعت در حال رشد، در کمین جوامع مختلف در سراسر جهان است.  

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از گاردین، تحقیقات نشان می‌دهد افراد کم شنوایی که از سمعک استفاده نمی‌کنند، ممکن است نسبت به افراد بدون کم شنوایی بیشتر در معرض خطر زوال عقل باشند. اما بر اساس مطالعه جدید، استفاده از سمعک می‌تواند این خطر را به اندازه افراد بدون کم شنوایی کاهش دهد.

طبق این تحقیقات که به سرپرستی «پرفسور دونگشان ژو» استاد دانشگاه شاندونگ چین انجام شده است، و نتایج آن اخیرا در مجله سلامت عمومی لانست (Lancet) این کشور منتشر شده است، مشخص شده، کاهش شنوایی ممکن است تاثیرگذارترین عامل خطر قابل تغییر برای زوال عقل در اواسط زندگی باشد، اما اثربخشی استفاده از سمعک در کاهش خطر زوال عقل در دنیای واقعی، نامشخص باقی مانده است.

این مطالعه نشان می‌دهد سمعک می‌تواند یک درمان کم تهاجم و مقرون به صرفه برای کاهش تأثیر بالقوه کاهش شنوایی بر زوال عقل باشد. به گفته محققان، این تقریبا معادل ۱.۷ درصد خطر زوال عقل در افراد کم شنوایی است که از سمعک استفاده نمی‌کنند، در مقایسه با ۱.۲ درصد در میان افرادی که کم شنوایی ندارند یا با کم شنوایی مواجه هستند، اما از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

محققان دریافتند در مقایسه با افراد با شنوایی طبیعی، افرادی که از سمعک استفاده نمی‌کنند، ۴۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند. شایان ذکر است خطر افزایش در افرادی که از سمعک استفاده می‌کردند وجود نداشت.