شهر خبر

سوناک هم عیدفطر را تبریک گفت

سوناک هم عیدفطر را تبریک گفت

ایرنا نوشت: نخست وزیر انگلیس و شماری از مقام‌های انگلیس عید سعید فطر را به مسلمانان این کشور و سراسر جهان تبریک گفتند.

ریشی سوناک روز جمعه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دفتر نخست وزیر انگلیس منتشر شد، گفت: با پایان یافتن ماه رمضان، مایلم گرم ترین آرزوهای خود را برای مسلمانان در بریتانیا و جهان به مناسبت عید فطر اعلام کنم.

وی خطاب به مسلمانان کشورش افزود: عید فرصت مغتنم برای قدردانی از ارزش های مشترکی است که ما را به هم پیوند می دهد، به ویژه فداکاری شما برای کمک به امور خیریه و بشردوستی.

سوناک ادامه داد: توجه به این ارزش‌ها در اوایل سال جاری، بواسطه واکنش مردم در حمایت از قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه، مشهود بود.

نخست وزیر انگلیس گفت: همانطور که خانواده ها و دوستان گرد هم می آیند تا عید فطر را جشن بگیرند، من به نقش مسلمانان در کشور، ادای احترام می کنم. آن‌ها چه در تجارت، ورزش، رسانه، خدمات عمومی، سازمان بهداشت و نیروهای مسلح، به موفقیت کشور کمک می کنند.

وی با تبریک عید بر تمام مسلمانان جهان این بیانیه را به پایان برد.

هم زمان شمار دیگری از مقام‌ها، رهبران احزاب سیاسی، شهرداری و نمایندگان مجلس انگلیس با صدور بیانیه و پیام‌های جداگانه عید فطر را به مسلمانان تبریک گفتند.

مرکز اسلامی انگلیس دیروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بنا بر اخبار واصله به دفاتر مراجع عالیقدر، هلال ماه شوال در غروب روز پنجشنبه رؤیت نشد و روز جمعه ۳۰ رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری است. بنابراین روز شنبه، دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ مطابق با یکم شوال ۱۴۴۴ خواهد بود.

۳۱۱۳۱۱