شهر خبر

امام جمعه همدان:

مقام معظم رهبری همواره به رأی مردم توجه ویژه داشته است

امام جمعه همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به رأی مردم توجه ویژه داشته است، رأیی که از تحلیل، بینش و فهم سیاسی مردم نشأت می‌گیرد گفت: البته مسأله رفراندوم سازوکار قانونی خود را دارد، اما برخی از مسائل قابل رأی گذاشتن نیست، مانند احکام الهی که نمی‌توان آن را در معرض رأی مردم قرار داد چراکه احکام الهی از حیطه اختیار بشر خارج است.

مقام معظم رهبری همواره به رأی مردم توجه ویژه داشته است
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۱۵:۰۰:۴۶
اعتمادآنلاین |

حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از معضلات در کشور ما تحلیل‌ها و تفاسیر غیر واقعی است، با اشاره به مسئله رفراندوم و بحث‌های اخیر گفت: ببینید چه کسی در انتخابات از رأی مردم حمایت کرده است؟ در دوره‌های مختلف مقام معظم رهبری از رأی مردم به هر گروه و جناحی که بوده حمایت کردند، ایشان بحث مردم‌سالاری دینی را به پیش کشیده و همواره به حضور حداکثری تأکید داشته و دارند.

به گزارش فارس، امام جمعه همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به رأی مردم توجه ویژه داشته است، رأیی که از تحلیل، بینش و فهم سیاسی مردم نشأت می‌گیرد گفت: البته مسأله رفراندوم سازوکار قانونی خود را دارد، اما برخی از مسائل قابل رأی گذاشتن نیست، مانند احکام الهی که نمی‌توان آن را در معرض رأی مردم قرار داد چراکه احکام الهی از حیطه اختیار بشر خارج است.

وی افزود: امام خمینی(ره) که میزان را رأی مردم می‌دانستند، وقتی یکی از احزاب قصاص را زیر سئوال برد، اعلام کردند که افرادی که حکم الهی را زیر سؤال ببرند، مرتد هستند.