شهر خبر
وزیر خزانه داری آمریکا مطرح کرد؛

آمریکا خواهان روابط اقتصادی «سازنده و منصفانه» با چین است

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: چین حمایت خود را از شرکت‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی داخلی به منظور "تسلط بر رقبای خارجی" گسترش داده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در یک سخنرانی تایید کرد که ایالات متحده خواهان "روابط اقتصادی سازنده و عادلانه" با چین است و واشنگتن بر موضع خود در دفاع از امنیت ملی خود پایبند است.

در این سخنرانی - که یلن در دانشگاه جانز هاپکینز در واشنگتن ایراد خواهد کرد و متن آن را پیشتر منتشر کرده - آمده است:


تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان همچنان بالاست. مارس گذشته، چن گانگ، وزیر امور خارجه چین، واشنگتن را به دامن زدن به تنش بین دو قدرت متهم کرد و نسبت به "تعارض و تقابل" هشدار داد.

یلن همچنین بر پایبندی ایالات متحده به اعتقاد خود مبنی بر دفاع از ارزش‌ها و امنیت ملی خود تاکید کرد و گفت: در این زمینه ما به دنبال یک رابطه اقتصادی سازنده و عادلانه با چین هستیم.

او همچنین بر لزوم این مساله تاکید کرد که دو کشور بتوانند "روی موضوعات دشوار صریحاً بحث کنند" و در صورت امکان با یکدیگر همکاری کنند.

یلن با تاکید بر اینکه "رقابت صحیح اقتصادی" باید منصفانه باشد تا پایدار باشد، گفت: "ما به همکاری با متحدان خود در پاسخ به اقدامات اقتصادی ناعادلانه چین ادامه خواهیم داد. "

یلین افزود که چین حمایت خود را از شرکت‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی داخلی به منظور "تسلط بر رقبای خارجی" گسترش داده است.