شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگردان#تلویزیون

کارگردان تئاتر: با سلیقه شخصی نباید هیچ اثری تولید کرد

کارگردان تئاتر: با سلیقه شخصی نباید هیچ اثری تولید کرد

ایرنا نوشت: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: دوران حاضر، دورانی است که با سلیقه و معیارهای شخصی خود نباید نمایش و هیچ اثر دیگری را تولید کرد.

بهزاد محمدی که این روزها خانه سالمندان بانوان را نویسندگی و کارگردانی کرده و در پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب به روی صحنه برده، اظهار داشت: باید مخاطب و سلیقه او را معیار قرار داد و سنجید که به دنبال چه آثاری است و چه می‌خواهد. نمی‌توان در دُبی بخاری فروخت همانگونه که در مسکو کسی کولر نمی‌خرد.

بازیگر فیلم سینمایی آژانس ازدواج به کارگردانی محمد درمنش (۱۳۸۹) می‌گوید: پیشتر، از آثار کمیک استقبال آنچنانی نمی‌شد اما این گونه آثار بویژه در سال‌های اخیر مخاطبان بیشتری پیدا کرده است.

محمدی گفت: ذائقه مردم تغییر کرده و به دنبال کارهای طنز و کمیک هستند و روز به روز نیز بر تعداد مخاطبان این قبیل کارها اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: این مساله نه تنها در کارهای تلویزیونی و تئاتر بلکه در سینما هم مصداق دارد و شاهدیم که خصوصا در چند سال اخیر آثار طنز بسیاری از برخی کارگردان‌ها به فروش‌های چند ۱۰ میلیاردی هم رسیده‌اند.

کارگردان تئاتر: با سلیقه شخصی نباید هیچ اثری تولید کرد

بازیگر مهمان‌پذیر طوبی، تلفن مشترک و جدی نگیرید اظهار داشت: در سه سال اخیر چقدر فیلم کمدی ساخته شد و در مقابل چند فیلم درام و دوران دفاع مقدسی ساخته شده است؟ بازار ما دست مردم است. اگر از هالیوود خط مشی بگیریم، در آنجا هیچ فیلمی به دنبال اسکار نیست اما بالاترین میزان فروش را دارند.

محمدی افزود: سبک کار ما این است که وقتی به دنبال ساخت کار کمیک هستیم آثاری تولید کنیم که مخاطبان آنها را دوست داشته باشند.

بازیگر با من شوخی نکن و باجناغ‌ها افزود: کارهای نمایشی طنز و کمیک صرفا به دنبال خنداندن مخاطبان نیست بلکه حاوی پیام‌های بسیاری برای آنان است.

محمدی می‌گوید پرفروش‌ترین نمایش کمدی تاریخ تئاتر ایران به نام او ثبت شده است. او در عین حال خاطرنشان کرد که پراجرا ترین، پرطرفدارترین و پربیننده‌ترین کارهای نمایشی طنز متعلق به این بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینماست.

وی تاکنون به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان در نمایش‌هایی چون دروغ چرا، خواب پشه، قهوه‌خانه زری خانم، ازدواج در قهوه‌خانه، زندگی شیشه‌ای و روحش بالاس خودش کماس حضور داشته است.

۵۷۵۷