شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#رئیس جمهور

لوکاشنکو: می‌خواهند از طریق اوکراین، روسیه و بلاروس را به جنگ جهانی سوم بکشانند

لوکاشنکو: می‌خواهند از طریق اوکراین، روسیه و بلاروس را به جنگ جهانی سوم بکشانند

ایسنا نوشت: الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: بلاروس و روسیه می‌توانند با هم در برابر هر گونه حیله‌گری‌های امروزی یا سایر نیروهای مخرب برای کشاندن آنها به سناریوی جنگ جهانی سوم از طریق درگیری در اوکراین محکم بایستند.

به نقل از تاس، الکساندر لوکاشنکو به الکساندر بگلوف، فرماندار سن پترزبورگ گفت: «ما می بینیم که نیروهای نازی، فاشیست و سایر نیروهای مخرب تلاش می کنند تا تاریخ را بازنویسی کنند، مشارکت مشترک ما در پیروزی بزرگ را نفی کنند و اقدامات جنایتکارانه خود را چه در آن دوره و چه امروز توجیه کنند.

رهبر بلاروس گفت: "آنها سعی می کنند ما را از طریق درگیری در اوکراین به جنگ جهانی سوم بکشانند. اما من [در یک چیز] متقاعد هستم: آنها در آن زمان نتوانستند ملت های ما را نابود کنند و اکنون نیز در این کار موفق نخواهند شد."

لوکاشنکو گفت که هیچ مکان دیگری را در تاریخ نمی‌شناسد که به اندازه لنینگراد (نام سابق سن پترزبورگ ) و بلاروس از جنگ آسیب دیده باشد. بلاروس و روسیه کارهای زیادی برای تقویت اتحادیه برادرانه خود دارند که به گفته او سنگر آزادی و حقیقت هم در کشورهای مشترک المنافع و هم فراتر از آن است.

310310