شهر خبر

هراس فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع جنگ در پنج جبهه

هراس فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع جنگ در پنج جبهه

صدا و سیما نوشت: شماری از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی از وقوع جنگی هولناک در چندین جبهه که طی آن جبهه داخلی در معرض ویرانی بی سابقه قرار گیرد، ابراز نگرانی می‌کنند.

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ شماری از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی از وقوع جنگی هولناک در چندین جبهه که طی آن جبهه داخلی در معرض ویرانی بی سابقه قرار گیرد، ابراز نگرانی می‌کنند و از آن هراس دارند.
گزارشگر شبکه المنار افزود بسیاری از کارشناسان نظامی صهیونیست معتقدند جنگ در چندین جبهه به امری حتمی تبدیل شده است و آنها بر این باورند که تل آویو باید برای چنین جنگ بی سابقه‌ای در تاریخ این رژیم آماده شود. مهم‌ترین ویژگی‌های این جنگ نیز آن است که با توجه به عجز و ناتوانی ارتش اشغالگر در جبهه زمینی و برخوردار نبودن از قابلیت جنگی در رویارویی با این چالش خطرناک و بی‌سابقه، نیروهای مقاومت توانسته‌اند از شمال و جنوب بر جغرافیا مسلط شوند.

کمیسر رسیدگی به شکایات سربازان این سناریو را فاجعه آمیز توصیف کرد.
اسحاق بریک در مصاحبه با تلویزیون این رژیم گفت «در جنگ آینده پنج جبهه متقارن وجود خواهد داشت. نخستین آن حزب الله است که بر شهرک‌های شمالی مسلط خواهد شد و جبهه دوم نیز سوریه و ارتش و گروه‌های هم پیمان ایران در داخل سوریه و نزدیک جولان آن هم با جدیدترین تسلیحات و توانایی رزمی است. جبهه سوم هم حماس و جهاد در غزه است که به عنوان پیاده نظام به سوی اسرائیل پیشروی خواهند کرد و جبهه چهارم نیز کرانه باختری است و منفجر خواهد شد و در آن هزاران فرد مسلح شرکت خواهند کرد و به سوی شهرک نشینان و جاده‌ها تیراندازی خواهند کرد و جبهه پنجم هم وقوع درگیری‌ها در داخل اسرائیل با هزاران عرب است که چهارصد هزار قطعه سلاح در اختیار دارند.»
گزارشگر این شبکه افزود بریک از خطر دیگری صحبت کرد که خطرش برای جبهه داخلی صهیونیستی کمتر از خطرات دیگر نخواهد بود و آن هم خطر اصابت روزانه هزاران موشک همراه با ویرانگری بی سابقه در تاریخ این رژیم است.
اسحاق بریک گفت «کمربند خفه کننده‌ای از ۲۵۰ هزار موشک وجود دارد که ایران و حزب الله و گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه، عراق، یمن و غزه این کمربند را طی ۲۰ سال ایجاد کرده اند و از تعداد زیادی از موشک‌ها و پهپادها تشکیل شده است که روزانه سه هزار و پانصد موشک و پهپاد شلیک خواهد شد. برخی از آن‌ها قادرند درست به هدف اصابت کنند. برخی موشک‌ها نیز سنگین هستند و قادر به حمل صدها کیلوگرم کلاهک انفجاری هستند و موشک‌ها به مرکز اسرائیل یعنی غوشدان که مرکز فناوری و دانش و اقتصاد و فرهنگ است اصابت خواهد کرد.»
بریک اذعان کرد نیروی هوایی اسرائیل قادر به مقابله با حمله به فرودگاه‌ها هنگام جنگ نخواهد بود و گنبد آهنین نیز قادر به مقابله با این تعداد موشک به خصوص موشک‌های نقطه زن نخواهد بود.

310310