شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرباز

استعلام اضافه خدمت سربازی با کد ملی + جزییات

استعلام اضافه خدمت سربازی با کد ملی + جزییات

زومیت: تمام مشمولان خدمت سربازی برای تمام شدن این دوران دو ساله لحظه‌شماری می‌کنند. به همین دلیل بهتر است دقیقا بدانند که مدت زمان خدمتشان چند ماه است و چه مدت اضافه خدمت برایشان محاسبه شده است.

اضافه خدمت سربازی نوعی جریمه است که به دلایل مختلفی ممکن است از سوی نظام وظیفه برای سربازان در نظر گرفته شود. غیبت در زمان سربازی، مرتکب شدن جرم در دوران خدمت و... از جمله دلایلی است که می‌توان باعث در نظر گرفته شدن اضافه خدمت برای مشمولان شود و دوره خدمت آنها را طولانی‌تر کند.

اگر سرباز هستید و می‌خواهید بدانید که دقیقا چند روز باید خدمت کنید یا چه مدت اضافه خدمت برایتان در نظر گرفته شده است لازم است با راه و روش استعلام اضافه خدمت سربازی آشنا باشید. اگر هم با این موضوع آشنایی ندارید با خواندن این مطلب طریقه استعلام اضافه خدمت سربازی را به‌طور کامل یاد می‌گیرید.

برای گرفتن استعلام اضافه خدمت سربازی چهار روش مختلف وجود دارد: راه اول، استعلام اضافه ‌خدمت سربازی با کد ملی است. دومین راه مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ است؛ راه سوم این است که با کد سخا اضافه خدمت سربازی خود را استعلام بگیرید و روش چهارم، استعلام اضافه خدمت از طریق دفترچه خدمت است.

سامانه استعلام اضافه خدمت سربازی با کد ملی

در این روش شما با استفاده از کد ملی و کد سخا می‌توانید از طریق پیامک از وضعیت اضافه خدمت خود مطلع شوید. این شیوه استعلام برای مشمولانی که پیش از این در سازمان نظام وظیفه ثبت نام کرده و اطلاعاتشان در این سازمان وجود دارد، قابل استفاده است.

برای گرفتن استعلام به این روش باید یک علامت سوال به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ ارسال کرده و در پاسخ جهت اطلاع از استعلام سرباز کدهای مربوطه را به همراه کد ملی ارسال نموده تا وضعیت استعلام اضافه خدمت سربازی برای شما مشخص شود و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت خود به‌عنوان یک مشمول به خدمت مطلع شوید و اطلاعات لازم را دریافت کنید عدد ۱ را به شماره مذکور پیامک کنید و در ادامه کد ملی و کد سخا (که پیش از این دریافت کرده‌اید) را ارسال نمایید.

در صورتی که پیش از این درخواست استعلام را از روش یادشده انجام داده‌اید و حالا قصد دارید درخواستتان را پیگیری و از وضعیت رسیدگی به پرونده‌تان مطلع شوید باید عدد ۲ را به همراه کد ملی و کد سخا به شماره گفته‌شده پیامک کنید. در پاسخ به درخواست شما نتیجه به‌صورت پیامک برایتان ارسال می‌شود.

اگر نمی‌دانید که کد سخا را چطور باید دریافت کنید لازم است توضیح بدهیم که برای دریافت این کد هیچ روش آنلاینی وجود ندارد. اگر در زمان ثبت نام سربازی کد سخا دریافت نکرده‌اید و می‌خواهید آن را بگیرید باید به نزدیک‌ترین دفتر پلیس +۱۰ مراجعه و این کد پنج رقمی را دریافت کنید.

استعلام اضافه خدمت سربازی به روش حضوری

اگر مراجعه حضوری برای استعلام اضافه خدمت سربازی را ترجیح می‌دهید یا به هر دلیلی نتوانسته‌اید از طریق پیامک به سامانه مذکور میزان اضافه خدمت را استعلام بگیرید می‌توانید به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ به‌صورت حضوری مراجعه کنید. فراموش نکنید که در مراجعه خود به پلیس +۱۰ باید کارت ملی‌تان را همراه داشته باشید و به نزدیکترین دفتر به محل اقامت خود مراجعه کنید تا پس از ارائه کارت و کد ملی، از اضافه خدمت سربازی خود مطلع شوید.

استعلام اضافه خدمت با کد سخا

یکی دیگر از راه‌هایی که سازمان نظام وظیفه کشور برای استعلام اضافه خدمت سربازی در نظر گرفته است استعلام از طریق سامانه سخا و با استفاده از کد سخا است. برای این کار مشمولان باید به پایگاه اطلاع‌رسانی vazifeh.police.ir مراجعه کنند.

با مراجعه به این سامانه صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که در این صفحه لازم است روی گزینه «خدمات الکترونیکی» کلیک کنید.

بعد از کلیک روی این گزینه به صفحه دیگری منتقل می‌شوید که لازم است اطلاعاتی وارد کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. در قسمت نام کاربری کد ملی خود و در قسمت کد ملی کد سخا را که از پلیس +۱۰ دریافت کرده‌اید وارد کنید. در ادامه کد امنیتی را هم وارد کرده و روی قسمت «ورود» کلیک کنید.

سامانه نظام وظیفه
سامانه نظام وظیفه

بعد از ورود به بخش خدمات الکترونیکی تمام خدمات مربوط به نظام وظیفه به شما نشان داده می‌شود. در میان خدمات مختلف باید در سمت راست صفحه روی گزینه «وظیفه عمومی» و در ادامه روی گزینه «استعلام وظیفه‌های عمومی» کلیک کنید.

سامانه نظام وظیفه
سامانه نظام وظیفه

در ادامه لیستی به شما نمایش داده می‌شود که در آن انواع معافیت‌ها ذکر شده است. در هر یک از این معافیت‌ها اطلاعات مربوط به معافیت‌های موقت شما و تاریخ اعتبار آنها وجود دارد. اگر معافیتی نداشته باشید، غیبت شما و تعداد روزهایی که برایتان اضافه خدمت در نظر گرفته شده باشد به شما نشان داده می‌شود.