شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#خلیج فارس

نیروی دریایی ارتش مچ پیشرفته‌ترین زیردریایی آمریکا را در خلیج فارس گرفت + ویدئو

فرمانده نیروی دریایی ارتش جزئیات هشدار و شناسایی زیردریایی هسته‌ای آمریکا در تنگه هرمز را تشریح کرد.

نیروی دریایی ارتش مچ پیشرفته‌ترین زیردریایی آمریکا را در خلیج فارس گرفت + ویدئو
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۳:۴۵:۳۶
اعتمادآنلاین |

امیر دریادار شهرام ایرانی در تشریح جزئیات هشدار و شناسایی زیردریایی آمریکا در تنگه هرمز اظهار کرد: زیردریایی آمریکایی که در حال گذر از تنگه هرمز بود یک زیردریایی به‌روز هسته‌ای به اسم «فلوریدا» بود.

به گزارش شهرآرانیوز، این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک‌شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی «فاتح» رصد و شناسایی شد و با مانور‌های ایذایی زیردریایی آمریکایی را مجبور کرد به سطح آب بیاید و مسیر تنگه را در سطح آب عبور کند.

 

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این زیردریایی تا حدودی به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک شده بود از این‌رو هشدار‌های لازم به زیردریایی داده و همراه یک اسکورت مسیر خود را تغییر و به ادامه مسیر خود پرداخت. زیردریایی آمریکایی با تمام تجهیزات به‌روزی که داشت تمام سعی و تلاش خود را کرده بود بدون صدا و اثر از تنگه هرمز عبور کند، اما با گشت‌زنی زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی شناسایی و رصد شد.

امیر دریادار ایرانی با تاکید براینکه آمریکایی‌ها باید توضیح دهند چرا در یک آبراهه مهم دریایی نقض قوانین کردند، گفت: هشدار اخیر نیروی دریایی ایران به آمریکا این است که باید از این پس به تمام قوانین بین‌المللی پایبند باشند.