شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مایکروسافت#غول#ایلان#ماسک#تهدید#کرد!

ایلان ماسک مایکروسافت را تهدید کرد!

ایلان ماسک با متهم کردن مایکروسافت به استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود، تهدید کرد از این غول نرم افزاری شکایت خواهد کرد.
ایلان ماسک مایکروسافت را تهدید کرد!

ایسنا نوشت: تهدید توییتری ایلان ماسک پس از آن صورت گرفت که پایگاه خبری مشیبل (Mashable) و سایر نشریات گزارش کردند مایکروسافت توییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود که خریداران تبلیغات را قادر می‌کند همه حساب‌های شبکه اجتماعی خود را یکجا مدیریت کنند، حذف خواهد کرد.

مدیرعامل توییتر در توییتی نوشت: آن‌ها با استفاده غیر قانونی از داده توییتر، آموزش دادند. وقت شکایت است.

ماسک که مدیرعامل "تسلا" و "اسپیس ایکس" هم است، اغلب توییت‌هایی درباره برنامه‌هایی که هرگز به نتیجه نمی‌رسند، منتشر می‌کند. به نظر می‌رسد شکایتی تنظیم نشده است. خط مطبوعاتی توییتر و همچنین نماینده مایکروسافت در این باره اظهار نظر نکردند.

تهدید ماسک جدیدترین موردی است که نشان می‌دهد چطور مالکیت داده به سرعت به یک میدان نبرد پرآشوب در تب هوش مصنوعی مولد، تبدیل شده است. غول‌های فناوری سرگرم کار برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته نظیر محصول چت جی پی تی شرکت OpenAI هستند و دارندگان داده تلاش می‌کند مانع از استفاده از محتوای خود شده یا برای آن، هزینه‌ای دریافت کنند.

محصول مایکروسافت مانند چت جی پی تی، نیازمند ترابایت‌ها داده برای آموزش است که بخش عمده آن، از وب سایت‌هایی مانند ردیت، استک اورفلو و توییتر جمع آوری می‌شود. آموزش داده از شبکه‌های اجتماعی ارزشمند است، زیرا مکالمات غیررسمی و پشت سر هم را دریافت می‌کند.