شهر خبر

۲۰۰ کشته و زخمی برای دریافت کمک غذایی + فیلم

۲۰۰ کشته و زخمی برای دریافت کمک غذایی + فیلم

ایسنا: تعداد قربانیان حادثه ازدحامی که هنگام توزیع کمک‌های مالی میان نیازمندان در صنعا، پایتخت یمن به وقوع پیوست، به ۲۰۰ کشته و زخمی افزایش یافت.

یک منبع در صنعا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، قربانیان حادثه ازدحامی که در مرکز توزیع کمک‌ها در مدرسه‌ای در منطقه شرق صنعا رخ داد، به ۸۷ کشته از جمله چندین کودک و ۱۲۰ زخمی انجامید.

گفته شده نیروهای امنیتی برای کنترل جمعیت تیر هوایی شلیک کردند که یکی از تیرها به سیم برق برخورد کرده و باعث انفجار و ترسیدن جمعیت حاضر می‌شود. در پی ‌آن ۸۷ نفر زیر دست ‌و پای جمعیتی که هراسان در حال فرار بودند جان باختند و ۷۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

این حادثه مرگبار در اواخر روز چهارشنبه و در آستانه تعطیلات عید فطر رخ داده است. ویدئوی‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ده‌ها جسد را روی زمین نشان می‌دهد.

این منبع گفت، قربانیان به بیمارستان الثوره در نزدیکی حادثه منتقل شدند و تعداد آنها رو به افزایش است.

یک منبع در صنعا گفت، حوادثی از این دست برای نخستین بار رخ داده و این گروه تجاری به صورت هفتگی میان نیازمندان در همین منطقه کمک‌هایی را توزیع کرده است.

در همین راستا، محمد علی الحوثی، عضو شورای‌عالی سیاسی یمن گفت، این حادثه تراژدی و مصیبت جدید و تصویری مرگبار است که علت نخست آن تجاوز و توزیع کورکورانه کمک‌هاست.

 وی اظهارکرد، تجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات ملت یمن را به بدترین بحران انسانی در جهان دچار کرده است.

وی مسئولیت واقعه تلخی که ملت یمن به دلیل تجاوز، محاصره، قطع حقوق و نابودی ارز شاهد آن هستند را متوجه کشورهای متجاوز دانست.

الحوثی ضمن طلب صبر برای خانواده‌های قربانیان و شفای عاجل برای مجروحان، تحقق گشایش، لغو محاصره و توقف تجاوز را آرزومند شد.