شهر خبر

راشد الغنوشی روانه زندان شد

راشد الغنوشی روانه زندان شد

ایرنا نوشت: عضو کمیته وکلای مدافع رئیس جنبش "النهضه" تونس گفت: بازرس پرونده راشد الغنوشی حکم تحویل وی به زندان را صادر کرده است.

از شبکه الجزیره، «منیه بوعلی» روز پنجشنبه افزود: قاضی شعبه ۳۳ دادگاه بدوی تونس، حکم بازداشت و حبس راشد الغنوشی رئیس حزب النهضه و رئیس سابق پارلمان این کشور و شماری از دستگیر شدگان همراه وی را صادر کرده است.

پایگاه الشروق تونس نیز نوشت: اتهام الغنوشی توطئه و تجاوز به امنیت داخلی کشور و هدف از آن تلاش برای تغییر حکومت و ایجاد درگیری میان شهروندان اعلام شده است.

براساس گزارش این پایگاه، راشد الغنوشی پس از جلسه ۹ ساعته بازپرسی، روانه زندان شده است.

جنبش النهضه تونس دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «راشد الغنوشی» رئیس این جنبش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

راشد الغنوشی رئیس جنبش اسلامی النهضه روز سه شنبه پس از وخیم شدن حالش به بیمارستان منتقل شد.

جبهه نجات ملی تونس بازداشت راشد الغنوشی، محمد القومانی و بلقاسم حسن از رهبران جنبش النهضه و پیگرد قانونی آنها به دلیل شرکت در یک نشست فکری به مناسبت سالگرد تاسیس این جبهه را نشانه دادگاهی کردن عقیده و تلاشی برای زمین گیر کردن مخالفان و جلوگیری از انجام وظایف ملی و ضد کودتایی این افراد عنوان کرد.

جبهه نجات ملی تونس ضمن "محکوم کردن سیاست های محدود کننده آزادی در کشور و اعلام همبستگی با همه زندانیان سیاسی" اعلام کرد که "مبارزه مسالمت آمیز خود تا رفع ظلم و ستم و وضعیت کودتایی در تونس و بازگشت مشروعیت و دموکراسی را ادامه خواهد داد و تسلیم زورگویی حکومت نخواهد شد".

سایت العربی الجدید نوشت که با بازداشت های اخیر، اکنون الغنوشی به دو معاون زندانی خود علی العریض و نورالدین البحیری و تعدادی دیگر از رهبران «النهضه» و همچنین محمد القمانی، بلقاسم حسن و محمد شانیبه و رهبران منطقه ای این حزب و همچنین فعالانی دیگر پیوسته است و این در حالی است که تحقیقات علیه آنان در چند پرونده اتهامی ادامه دارد.

کمیته وکلای مدافع الغنوشی و سیاستمداران بازداشت شده نیز اعلام کرد که برای دومین بار متوالی از حضور وکلا در جلسه بازجویی متهمان ممانعت به عمل آمده است.

310310